"עשית מעשה נאצל, אני יודע ששילמת מחיר יקר"

הערבי שהציל את בני משפחת מארק בפיגוע בו נהרג אביהם, מסתתר כבר שנים מאימת גורמי טרור המאיימים על חייו • הערב הוא קיבל מעמד תושב • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

חדשות בארץ 6.8.2019 | 22:47

צילום מסך - חדשות 12

שר הפנים אריה דרעי העניק היום (שלישי) בלשכתו, מעמד תושבות, לפלסטיני שסייע למשפחת הנרצח הרב מיכאל מרק הי"ד, ומאז נאלץ לברוח מכפרו ולגור בישראל חסר כל.

השר דרעי אמר לפלסטיני בלשכתו: "עשית מעשה נאצל. הרב מרק ז"ל נרצח ודימם מול הילדים שלו ואתה באומץ גילית אנושיות גדולה מאד. עזרת לילדים הללו. אני יודע ששילמת מחיר יקר בחברה שלך. אנחנו רוצים להקל עליך את החיים".

כזכור, לפני שלוש שנים ירו מחבלים מחברון לעבר הרכב בו נסעו הרב מיכי מרק הי"ד ומשפחתו, הוא דימם למוות לעיני ילדיו. א', פלסטיני מהגדה, הגיע למרות הסכנה מצד גורמים פלסטינים והציל את חייהם. מאז הוא מוקע בחברה הפלסטינית ונותר חסר כל.

גורמים שונים ניסו לעזור לא' לקבל מעמד של תושב, ואישור עבודה בישראל, אך הביורוקרטיה היתה בעוכריהם. היום סוף סוף הישועה הגיעה מצידו של שר הפנים אריה דרעי.

לפני מספר שבועות פרסם הפעיל הערבי החברתי יוסף חדאד, מנכ"ל עמותת "ביחד ערבים זה לזה", פוסט בפייסבוק,ובו כתב "א' הוא פלסטיני תושב חברון שהציל את בני משפחת מרק בפיגוע הקשה לפני 3 שנים, בו נרצח אב המשפחה בכביש 60 דרומית לחברון. חלק אולי מכירים את סיפורו מכתבה שעשה עימו אוהד חמו (ערוץ 12) לאחרונה, ובכל אופן - אתן פה את סיפורו המלא עם פרטים נוספים שלא נחשפו עדיין. זה כל כך חשוב שכולם יכירו אותו!".

לדבריו, "ביום שישי הראשון ביולי 2016, א' נסע ברכב עם אשתו, כשלפתע ראה איך מתוך רכב שנסע לפניו מחבל ריסס בירי רכב אחר בעל לוחית זיהוי צהובה. כתוצאה מאותו הירי הרכב הישראלי התהפך. א' מיד עצר שם ויצא מהרכב. הרכב ובו המחבלים עוד הסתובב חזרה כדי לעשות וידוא הריגה, אך כשהבחינו בא' כנראה נבהלו וברחו".

"הרכב הישראלי ננעל, וא' הוציא ג'ק מהרכב שלו כדי לפרוץ אותו. בפנים היו אב המשפחה שהיה במצב קשה מאוד, האם שנפצעה קשה ושני ילדים נוספים פצועים. בהתחלה הם חשבו שא' מחבל, אך הוא ידע קצת עברית והרגיע אותם שהוא בא לחלץ אותם. לקח לו 10 דקות עד שהצליח לפרוץ את הרכב כשכל אותו הזמן עברו שם רכבים פלסטינים שחלק מנוסעיהם תקפו אותו על כך שהוא עוזר ליהודים ואפילו זרקו עליו אבנים".

חדאד הוסיף לתאר: "א' לא נרתע וחשב רק איך הוא מחלץ את בני המשפחה כשהצליח לפרוץ את הרכב, קודם כל הוציא את הילדים ופינה אותם לרכב שלו כדי שלא יחטפו אותם. הוא נעל את הרכב שלו יחד עם אשתו ושני ילדי משפחת מרק בפנים, כשבגלל שהיא לא מבינה עברית והם לא ערבית- הם תיקשרו ביניהם בשפת הסימנים, א' השאיר את הנייד שלו אצל הבן כדי שיזעיק כוחות הצלה ישראליים. בינתיים א' ניסה לעצור רכבים ישראלים כדי שיעזרו, אך אף אחד לא עצר". 

גם אתר "בחדרי חרדים" נרתם לסיפור שעורר הדים ברחבי הרשתות החברתיות, והגולשים דרשו ממדינת ישראל לדאוג לשלום הפלסטיני הגיבור.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום