מחריד: דביר הי"ד נרצח בפיגוע אכזרי; "נמצא מחובק עם ספריו"

תקרית ביטחונית חמורה: בשעות הבוקר המוקדמות נמצאה גופת בחור עם סימני דקירה על גופו בסמוך ליישוב באזור גוש עציון • מצוד נרחב של כוחות הביטחון אחר המפגע • נבדק חשד לניסיון חטיפה • "נמצא מחובק עם הספרים שקנה" • כל הפרטים על התקרית המזעזעת

חרבות ברזל 8.8.2019 | 07:37

באדיבות המצלם

תקרית ביטחונית חמורה: בשעות הבוקר המוקדמות (חמישי), נמצאה גופתו של דביר שורק הי"ד עם סימני דקירה על גופו בצד הכביש בין אפרת למגדל עוז, בסמוך ליישוב בחטיבה המרחבית עציון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ‏דביר שלמד בישיבה במגדל עוז וכי הוא נעדר מאז אתמול בשעות הערב.‏  תלמיד הישיבה צלצל לפני משפחתו, סיפר כי הוא יוצא מהישיבה בדרכו הביתה, אולם לאחר שחולף זמן ארוך והוא בושש מלחזור, ההורים פנו לכוחות הביטחון בסמוך לשעה 20:00 ודיווחו על היעדרו, ובסמוך לשעה 3:00 גופתו אותרה - בסמוך לכניסה של מגדל עוז.

‏הרב שלמה וילק, ראש הישיבה בה למד דביר הי"ד, אמר לפני שעה קלה בראיון בגלי צה"ל: "הוא הלך לירושלים לקנות מתנות לרבנים שלו ובדרך חזרה היה הפיגוע. הוא נמצא מחובק עם הספרים שקנה".

לפי הידוע בשלב זה, ככל הנראה המקום בו נמצאה הגופה אינו המקום בו אירע הרצח. בנוסף, נבדק כיוון של ניסיון חטיפה. הודעה נמסרה למשפחתו של דביר הי"ד. כוחות צה"ל, שב״כ ומשטרה נמצאים בנקודה וסורקים במרחב.

בשלב זה של החקירה, ההערכה היא שלפני או אחרי שנרצח ניסו לחטוף את החייל - אך הניסיון כאמור כשל וגופת המנוח הי"ד נמצאה בסמוך למגדל עוז. 

הידיעה על היעדרותו הגיעה למערכת הביטחון בסביבות חצות. בסביבות השעה שתיים וחצי נמצאה הגופה על ידי כוחות צה"ל. בשלב זה טרם ברור אם מדובר במחבל או מחבלים, וכאמור, כוחות גדולים של צה"ל והשב"כ פועלים הן בסריקות באזור והן במישור המודיעיני - לאיתור המחבל או המחבלים.

התגובות לרצח המזעזע

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו: "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס הבוקר לפיגוע הרצחני שאירע בגוש עציון: "תפילותינו נתונות הבוקר בכאב וזעזוע, למשפחת החייל אשר נרצח בידי בן עוולה. הלב דאב על זיו העלומים שנגדעו ברשע ועל אובדן החיים הקצרים וישרי הדרך. נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם הדולקים אחר המרצחים ולא נשקוט עד אשר נשיגם. מול הטרור הנורא נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום אשר יהיו."

יו"ר ש"ס שר הפנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אריה מכלוף דרעי: ‏"כואב ומתאבל על רצח החייל ותלמיד הישיבה הלילה בגוש עציון. אני משוכנע כי כוחות הביטחון יעצרו את הרוצח. תנחומים מעומק הלב למשפחת החייל. יהי זכרו ברוך".

שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ': "‏בוקר קשה. מחזק את ידי כוחות הביטחון במרדף המתקיים בשעות אלה אחר המחבלים הנתעבים ומחבק את המשפחה ואת המתיישבים החלוצים כולם. עלינו להשיב את ההרתעה ולגבות מחיר כבד מהמחבלים, שולחיהם, מסיתיהם ותומכיהם, ובראשם מהרשות הפלשתינית והעומד בראשה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "תנחומים להורי החייל שנרצח הלילה. צה"ל וכוחות הביטחון ידעו לשים את ידם על המחבלים הנתעבים, חיים או מתים".

יו"ר 'הבית היהודי' שר החינוך הרב רפי פרץ: ‏"קמים לבוקר עם בשורה קשה על רצח חייל-תלמיד ישיבה בגוש עציון. הלב כואב על נער שנקטף בדמי ימיו. שולח תנחומים גדולים למשפחתו. 
סומך על צה״ל וכוחות הבטחון שלא ינוחו עד שיתפסו את אותם מרצחים מתועבים שביצעו את הפשע הנורא הזה. המסר חייב להיות ברור - דם יהודים אינו הפקר".

בתגובה לרצח הקשה על הפיגוע הקשה, אמר ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "גוש עציון התעורר לבוקר קשה של שפיכת דם טהור על ידי רוצחים מנוולים. אנו התיישבות מושרשת ואיתנה, למודת שכול וגבורה. לא ניחלש כאומה וכמפעל".

לדבריו, "בימים אלו של חודש אב, ימי אבל על חורבן המקדש והגלות הארוכה, אנו מכריזים בראש מורם שישיבתנו בארץ האבות היא לא אפיזודה חולפת אלא עובדה קיימת לעולמי עולמים. אויבינו המרים ינסו שוב ושוב לפגוע בנו, אבל תשובתנו כתשובתם של לוחמי גוש עציון במלחמת העצמאות, נחושה מתמיד - נצח ירושלים".

עוד אמר נאמן: "אנו שולחים את תנחומנו למשפחה היקרה והכואבת, ולישיבה בה הגיבור למד. רק חיזקו ואימצו! ולממשלת ישראל אנחנו אומרים שוב - תסיימו את המלחמה הזו בנצחון. תגדעו את הדמיונות של בני עוולה. אל תשאירו להם כל אופציה. זו הדרך היחידה להיות ברורים ולא להשאיר כל פתח לתקוותם. ריבונות ישראל בגוש עציון בפרט וביהודה ושומרון בכלל היא התשובה הלאומית היחידה המתבקשת".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "בנימין אבלה ודואבת הבוקר על הרצחו בידי מחבלים שפלים של חייל צה״ל ותושב בנימין. המועצה מלווה את המשפחה מרגע היוודע האירוע ותסייע לה ככל הנדרש. הקלות הבלתי נסבלת בה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזעזע את מדינת ישראל כולה".

גנץ הוסיף: "אנחנו מצפים ובטוחים שכוחות הבטחון יפעלו בכל הכח למציאת וחיסול הרוצחים. אנחנו דורשים מראש הממשלה לטפל בנחישות בשורש תשתיות הטרור, להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות במעשים ולא בדיבורים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום