ללא בושה: השכנים דורשים מהבנות המיוחדות להתפנות על פי דין תורה

בעיצומם של תשעת הימים, נתלתה מודעה מבישה בבניין דירות בירושלים ובה דרישה לפנות דירה בה חוסות בנות בעלות מוגבלויות | הרב לאו שיגר מכתב תמיכה להנהלה: | "גם להם מגיע לחיות חיים ראויים ומתוקנים - לא דרכה של תורה" | דיירת בבניין: "נולדו לא בריאות, איפה הרגישות?" 

חדשות בארץ 8.8.2019 | 07:14

"איפה הרגישות?" > מזעזע דירות 'עלי שיח' צילום: באדיבות המצלם

 

ואהבת לרעך כמוך: ביום (שלישי) בשעות הבוקר בבניין מגורים בשכונת רמות בירושלים, פורסמה מודעה בפתח הבניין, נגד הימצאותה של דירת 'עלי שיח' בבניין. במודעה תחת הכותרת "מחאה ואזהרה" נכתב, "הננו להודיע בשער בת רבים, שהימצאות דירת עלי שיח בשכונתנו מפריעה לנו מאוד. ואנו דורשים את פינויה המוקדם, על פי דין תורה ולהבדיל על פי חוק ומנהג המדינה". על המכתב חתמו מספר דיירים בבניין.

קצת יותר מיממה מאז תלו את המודעה, היא הוסרה. אולם הדבר כבר הספיק להגיע לידיעתו של הרה"ר לישראל הגאון רבי דוד לאו, שראה לנכון לפנות להנהלת 'עלי שיח' ולחזק את ידיהם. "ראיתי את המודעה שפרסמו דיירי הבניין כנגד הדירה שמיועדת למי שזקוק לעזרה ולסיוע, ועוד יותר הזדעזעתי מזה שהדרישה לפינוי הדירה - כביכול - היא על פי דין תורה!!!" כתב הרב לאו במכתבו. "חובת גמילות חסדים ועזרה לזולת מוטלת על כתפיו של כל אחד ואחד מאתנו".

הרב לאו הוסיף "אני משוכנע שהדבר לא נעשה על דעת תושבי הבניין, וכי מיעוט מסויים מוביל מהלך זה. אני מבקש מהם לשוב מהתנגדותם ולהבין את הזכות לסייע לילדיו של בורא עולם". בסיום מכתבו כתב הרב לאו "גם להם מגיע לחיות חיים ראויים ומתוקנים. מניעת אפשרות זו, היא לא דרכה של תורה".

הדיירות של 'עלי שיח' כתבו מודעת תגובה מרגשת מאוד, ותלו אותה בסמוך למודעה של הדיירים. במודעה נכתב "שכנים יקרים מאוד. היה לנו עצוב לראות שכתבתן עלינו. מאוד חשוב לנו להשתלב בקהילה. לצורך כך אנו זקוקים לעזרתם הצמודה של הצוות בדירה, הרכזת, המדריכות, וגם שלכם - השכנים".

הן הוסיפו וכתבו, "אנו בטוחים שרוב השכנים לא מצטרפים למכתב העצוב ומוכנים לסייע בשילוב שלנו בקהילה". החניכות והמדריכות חתמו את שמן, וביקשו מהשכנים לחתום אף הם על המכתב.

דיירת בבניין מספרת ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בדירה של 'עלי שיח' ברחוב יעקב אלעזר בשכונת רמות בירושלים. לדבריה, החניכות שהינן בעלות דרגת פיגור בינונית, מתגוררות במקום יחד עם מדריכות מהארגון מזה כחצי שנה.

"הן אף פעם לא יוצאות מהדירה ללא ליווי המדריכות, כך שלא ברור לי למה ישנה התנגדות". לפני כמה חודשים, כך מספרת השכנה, טענו חלק מהשכנים בבניין, כי המרפסת הדירה חשופה, מה שגורר בעיות צניעות. "בעקבות כך, מיהרו ב'עלי שיח' להתקין גגון שיסתיר את הנעשה במרפסת" ובכך לכאורה חזר השקט.

אולם מסתבר כי הייתה זו רק טענה ראשונה, ובהמשך החלו אותם הדיירים בבניין לטעון כי הבנות בדירה בשנות ה-20 לחייהן, קמות בשעות 5:00-6:00 בבוקר על מנת לצאת לעבודתן או למוסדות החינוך, וכי יש רעש הבוקע מהדירה בשעות הבוקר המוקדמות. "אני לא מבינה", היא אומרת בכעס. "הרי בכל דירה עם ילדים, מתעוררים בשעות האלה. אז נכון שמדובר בקבוצה טיפה יותר גדולה, עם קצת יותר נפשות בדירה. מכאן ועד לטעון על 'רעש בשעות הבוקר'? לא היה רעש יותר מן הממוצע בשאר הדירות בבניין". 

עוד היא אומרת כי דיירי הבניין הוסיפו וטענו כי העובדה שבבניין ישנה דירה המשמשת בעלי צרכים מיוחדים, מוזילה את ערך הדירות. "אני באמת לא מבינה, לשכונה החדשה הגיעו גם מספר חילונים שרכשו דירות, אבל אף אחד לא פצה את הפה. כאשר מדובר בצעירות שנולדו לא בריאות, זה מה שמוזיל את ערך הדירות? איפה הרגישות?".

נוסיף על כך, כי מדובר בימים שבהם נוהגים להרבות חינם, היה מצופה מאותם שכנים לנהוג בעין טובה עם אותן בנות מיוחדות ולא לדרוש את סילוקן מן הבניין. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום