מאמץ מודיעיני נרחב: כוחות הביטחון במרדף אחר המחבלים

כוחות הביטחון תגברו את כוחותיהם בכפרים הסמוך למגדל עוז במטרה להביא בהקדם לתפיסתם של החשודים שדקרו למוות את החייל דביר שורק הי"ד • במערכת הביטחון הגבירו את המאמצים כדי למנוע את הגעת חוליית המחבלים למקום מסתור • הלווייתו של דביר הערב, בבית העלמין האזרחי בעפרה

חרבות ברזל 8.8.2019 | 18:26

ההלוויה של דביר, הערב הרמטכ"ל כוכבי עם כוחות הביטחון בשטח צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

 

במשך כל שעות היום שירותי הביטחון נוקטים במאמצים עילאיים בעיקר בפן המודיעני כדי לאתר את חוטפיו ורוצחיו של הבחור דביר (יהודה) שורק בן ה-19 מהיישוב עפרה.

בהתאם להערכת המצב, הוחלט בצה"ל על תגבור נוסף של כוחות חי"ר במרחב יהודה ושומרון. כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה פועלים וסורקים במרחב.

מפאת צו איסור הפרסום, חלק מהפרטים שידועים למערכת הביטחון ובמיוחד לאגף המודיעין, אסורים בפרסום, אך כוחות הביטחון נוקטים במאמצים עילאיים בכדי לאתר את המרצחים.

כזכור, בשעות הבוקר המוקדמות (חמישי), נמצאה גופתו של דביר שורק הי"ד עם סימני דקירה על גופו בצד הכביש בין אפרת למגדל עוז, בסמוך ליישוב בחטיבה המרחבית עציון.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ‏דביר שלמד בישיבה במגדל עוז, נעדר מאז אתמול בשעות הערב.‏ 

דביר צלצל אמש לבני משפחתו וסיפר כי הוא יוצא מהישיבה בדרכו הביתה, אולם לאחר שחלף זמן ארוך והוא בושש מלחזור, ההורים פנו לכוחות הביטחון בסמוך לשעה 20:00 ודיווחו על היעדרו, ובסמוך לשעה 3:00 גופתו אותרה - בסמוך לכניסה של מגדל עוז.

לפי הידוע בשלב זה, ככל הנראה המקום בו נמצאה הגופה אינו המקום בו אירע הרצח. בנוסף, נבדק כיוון של ניסיון חטיפה. הודעה נמסרה למשפחתו של דביר הי"ד. כוחות צה"ל, שב״כ ומשטרה נמצאים בנקודה וסורקים במרחב.

בשלב זה של החקירה, ההערכה היא שלפני או אחרי שנרצח ניסו לחטוף את החייל - אך הניסיון כאמור כשל וגופת המנוח הי"ד נמצאה בסמוך למגדל עוז. 

הידיעה על היעדרותו הגיעה למערכת הביטחון בסביבות חצות. בסביבות השעה שתיים וחצי נמצאה הגופה על ידי כוחות צה"ל. בשלב זה טרם ברור אם מדובר במחבל או מחבלים, וכאמור, כוחות גדולים של צה"ל והשב"כ פועלים הן בסריקות באזור והן במישור המודיעיני - לאיתור המחבל או המחבלים.

‏הרב שלמה וילק, ראש הישיבה בה למד דביר הי"ד, סיפר היום בראיון לגלי צה"ל: "הוא הלך לירושלים לקנות מתנות לרבנים שלו ובדרך חזרה היה הפיגוע. הוא נמצא מחובק עם הספרים שקנה".

דובר צה"ל מוסר, כי ההלוויה של חייל צה"ל, רב-טוראי דביר (יהודה) שורק ז"ל מהיישוב עפרה תערך הערב (חמישי), ז' באב התשע"ט, 8 באוגוסט 2019 בשעה 20:00 בבית העלמין האזרחי בעפרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום