בשעה זו הלווית החייל הקדוש - נתניהו וכוכבי ביקרו בחפ"ק

בשעה זו מלווים המונים את החייל הקדוש דביר שורק הי"ד ביישוב עופרה | נמשך המצוד אחר המחבל או מחבלים | ראש הממשלה והרמטכ"ל ביקרו בחפ"ק בזירת הרצח | נתניהו: נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה, נבוא איתם חשבון | משפחת שורק תרמה את קרניות עיניו

חרבות ברזל 8.8.2019 | 20:16

דובר צה"ל

בשעה זו מלווים אלפים ביישוב עופרה את החייל הקדוש דביר יהודה שורק הי"ד, שנרצח הלילה על ידי בני עוולה, שבוע לפני שחגג 19, כשהיה בדרכו חזרה לישיבה עם ספרים שקנה לרבני הישיבה כאות הוקרה על סיום שנת הלימודים.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו סייר הערב (חמישי) בזירת הפיגוע בו נרצח תלמיד הישיבה דביר יהודה שורק הי"ד וקיבל סקירות ביטחוניות במקום ממפקד פיקוד מרכז אלוף נדב פדן.

ראש הממשלה אמר בזירה, "אמרתי הבוקר שארץ ישראל נקנית בייסורים. איבדנו כאן את דביר, בן יקר למשפחת שורק, שאיבדה גם את הסבא, הרב הרלינג, לפני שנים אחדות. ליבנו איתם. אנחנו מחבקים אותם בשעתם הקשה.

אני בא עכשיו מהקריה שם קיבלתי עדכונים שוטפים כולל מראש השב"כ, ועכשיו מהאלוף. התשובה שלנו למרצחים האלה היא כפולה: קודם כל - הם באים להרוס, אנחנו בונים. שנית, ידנו תשיג אותם ונבוא איתם חשבון. החקירה מתקדמת והיא בעיצומה. אני יכול רק לומר לכם שאנחנו רואים כאן את הסיבוב שהרכב עשה אחרי מעשה הפשע והרצח.

בשנים האחרונות כוחות הביטחון בהנהגת השב"כ מצאו את כל המרצחים. ואין לי ספק, גם על סמך מה ששמעתי, שאנחנו גם נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה, נבוא איתם חשבון וגם עם שולחיהם", כך ראש הממשלה ושר הביטחון.

גם ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הגיעו הערב אל זירת הפיגוע בה נרצח רב-טוראי דביר (יהודה) שורק הי"ד.

המפקדים קיימו הערכת מצב בשטח, בה סקר מפקד החטיבה המרחבית 'עציון', אלוף-משנה דוד שפירא וכן בחדר הפיקוד של החטיבה בהשתתפות נציגי שב"כ ומשטרת ישראל.

צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל ממשיכים במרדף אחר המחבל ובמקביל מתגברים את מאמצי ההגנה באיזור.

בשלב הראשוני של החקירה ההערכה הייתה כי המחבלים ניסו לחטוף את החייל - אך הניסיון כאמור כשל וגופת המנוח הי"ד נמצאה בסמוך למגדל עוז.

אולם הערב גוברת הערכה במערכת הביטחון, כי לא היה ניסיון חטיפה. המחבלים הבחינו בדביר שורק הי"ד בעליה למגדל עוז, רצחו אותו בדקירות סכין והשליכו את גופתו בכביש העולה למגדל עוז מבלי שהחזיקו בגופתו.

הידיעה על היעדרותו הגיעה למערכת הביטחון בסביבות חצות. בסביבות השעה שתיים וחצי נמצאה הגופה על ידי כוחות צה"ל. בשלב זה טרם ברור אם מדובר במחבל או מחבלים, וכאמור, כוחות גדולים של צה"ל והשב"כ פועלים הן בסריקות באזור והן במישור המודיעיני - לאיתור המחבל או המחבלים.

‏הרב שלמה וילק, ראש הישיבה בה למד דביר הי"ד, סיפר הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "הוא הלך לירושלים לקנות מתנות לרבנים שלו ובדרך חזרה היה הפיגוע. הוא נמצא מחובק עם הספרים שקנה".

הרב שלמה וילק מתראיין על תלמידו. צילום: גרשון אלינסון, פלאש90

בתוך כך, מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר הערב כי משפחתו של דביר יהודה שורק הי"ד, ביקשה לתרום איברים ולהציל חיים. יואב - אביו של דביר אמר, "אילו יכולנו לשאול את דביר, זה היה רצונו". קרניות עיניו של דביר הונצלו ויושתלו בימים הקרובים.

יהי זכרו ברוך. ה' יקום דמו.

ראש הממשלה בזירת הפיגוע בגוש עציון צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

 

ראש הממשלה בזירת הפיגוע בגוש עציון צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

 

ראש הממשלה בזירת הפיגוע בגוש עציון צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

 

הרמטכ"ל כוכבי בזירת רצח החייל דביר שורק הי"ד צילום: דובר צה"ל

 

הרמטכ"ל כוכבי בזירת רצח החייל דביר שורק הי"ד צילום: דובר צה"ל

 

הרמטכ"ל כוכבי בזירת רצח החייל דביר שורק הי"ד צילום: דובר צה"ל

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום