שר החוץ הגרמני: "האנטישמיות הפכה לאגרסיבית יותר"

שבוע אחרי הביקור המפתיע של נשיא גרמניה, שר החוץ הייקו מאס - מספר 2 בממשלה אחרי הקנלצרית - מגיע לביקור חיזוק בקהילה היהודית. "אם יהודיות ויהודים חושדים להראות את יהדותם בציבור, זאת בושה למדינה", אמר שר החוץ בנאום נוקב

חדשות בעולם 12.8.2019 | 11:09

שר החוץ הגרמני עם הרב יהודה טייכטל צילום: הקהילה היהודית בברלין

 

שר החוץ הגרמני הייקו מאס, הבכיר מספר 2 בממשלה אחרי הקלנצרית מרקל, הגיע ביום שישי בצהריים לביקור חיזוק מיוחד בקהילה היהודית בברלין.

הביקור נערך במטרה לחזק את רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, שבועיים לאחר שהותקף על ידי דוברי ערבית, בדרכו חזרה מבית הכנסת, כשהוא צועד יחד עם בנו.

השר הבכיר הגיע לבית הכנסת, חבוש בכיפה, ונשא נאום תקיף נגד האנטישמיות. "אנחנו עומדים כאן יחד, גם פיזית", אמר השר מאס, "כי מה שקרה לרב טייכטל לפני שבועיים, הוא כל כך לא ייאמן וכל כך בלתי נסבל, שאני לא רוצה שהוא יעמוד לבד.

"האנטישמיות לא התגנבה למדינה הזאת בן לילה, אבל היא נעשתה קולנית יותר, אגרסיבית יותר. אם יהודיות ויהודים חושדים להראות את יהדותם בציבור, זאת בושה למדינה". 

שר החוץ, שהגיע לחזק את הרב טייכטל שבוע לאחר שנשיא גרמניה קיים פגישה מפתיעה בביתו של הרב, הוא הראשון לגנות אירועים אנטישמיים בגרמניה. 

לאחר שר החוץ, נשא הרב טייכטל דברים, והמשיך בקו שהוא מוביל - אור דוחה חושך. "ליהדות יהיה עתיד חיובי בגרמניה", אמר הרב לקול תשואות המשתתפים. 

הרב טייכטל הוסיף כי בעקבות האירוע "החלטנו החלטות מעשיות בתחום החינוך והשקנו פרוייקט בבתי הספר לחזק את הידע שיש בורא עולם, לצד לקיחת אחריות לכבוד הדדי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום