דרעי למגזין האמריקאי הנחשב: "ההחלטה לא בגלל לחץ מטראמפ"

השר אריה דרעי שלא התראיין על סערת חברות הקונגרס לאף כלי תקשורת ישראלי, העניק ראיון למגזין האמריקאי הפופולרי 'עמי' ואמר בין הייתר, "אנחנו לא בשוויץ. אנחנו חיים בארץ ישראל והיא נקנית בייסורים" 

מדיני 21.8.2019 | 22:00

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

שבוע לאחר ששר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, הודיע כי לא יאפשר את כניסתם של חברות הקונגרס אילהאן עומאר וראשידה טאליב לישראל בעקבות ההתקפות הבוטות שלהן כנגד ישראל. השר אריה דרעי משיב לביקורת בראיון למגזין האמריקאי החרדי הנחשב 'עמי' היוצא לאור בארה"ב, קנדה ואירופה.

השר אריה דרעי אמר בראיון: "מיותר לומר כמה מדינת ישראל בכלל ואני בפרט מכבדים את הקונגרס האמריקאי על שני חלקיו, אבל כשר הפנים אני מוכרח לפעול לפי חוק הכניסה לישראל זה לא היה ביקור בישראל וגם ברשות הפלסטינית, זה היה ביקור שכל כולו במטרה אחת להבאיש את ריחה של ישראל בעולם".

לדבריו, "לכל מדינה דמוקרטית יש לה חוקים שעוזרים לה לשמור על עצמה וכך גם פעלנו הפעם", דרעי התייחס לאישור ההומניטרי שהעביר לאחת מחברות הקונגרס שנדחתה לבסוף ואמר כי "למזלנו, לא נפלנו בפח והוכחנו לכולם שיותר משהיא אוהבת את סבתא שלה היא שונאת את ישראל".

עוד הבהיר דרעי בראיון כי "ביום שישי הייתה לי שיחה עם עיתונאים בכירים בישראל, הם טענו לי בתוקף שקיבלתי את ההחלטה בעקבות לחץ מטראמפ על ראש הממשלה. אמרתי להם: התאוריה יפה, יש רק בעיה אחת. את ההחלטה לאסור על השתיים כניסה לישראל קיבלתי כבר ביום רביעי בבוקר, טראמפ פרסם את ההתנגדות שלו שנאשר לשתיים כניסה ביום חמישי בצהריים אנחנו לא בשוויץ. אנחנו חיים בארץ ישראל והיא נקנית בייסורים".

"כשבא אדם ואומר: 'מדינת ישראל היא לא לגיטימית', והוא עוד משתמש בביקור הזה להכפיש אותנו, אנחנו עד כדי כך משוגעים שניתן לו להיכנס? חד משמעית לא!", ציין דרעי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום