ועדת הבחירות מגיבה לחשיפת 'בחדרי חרדים'

וועדת הבחירות ממשיכה להדיר את החרדים בתנאי הקבלה שלה לתפקיד צלם בקלפיות ביום הבחירות ומגיבה: "על פי דעת הוועדה, בקריטריונים אלה עומדים בני כלל המגזרים בישראל", נמסר מטעמה | ח"כ מקלב תוקף: "תשובת וועדת הבחירות מקוממת וממשיכה להתבוסס בבוץ האפליה"

חרדים 28.8.2019 | 21:52

האפלייה המבישה חרדים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

 

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' הבוקר (רביעי) כי וועדת הבחירות המרכזית מדירה את הציבור החרדי, בכך שהציבה תנאי קבלה לעובדי יום הבחירות שאמורים לצלם בקלפיות כשהדרישה מהעובדים היא, שירות צבאי מלא, דרישה שפוסלת את החרדים והערבים מלהגיש מועמדות, ולאחר פניית הח"כים החרדים והערבים לבטל את הדרישה, וועדת הבחירות מגיבה.

הערב מפרסם דובר וועדת הבחירות המרכזית כי תנאי הסף שפורסמו בנוגע לתפקיד מפקח טוהר הבחירות הדורש בין היתר, שירות צבאי מלא, לא נקבע לבקשת ועדת הבחירות המרכזית או על דעתה. מבירור הנושא, עלה כי החברה המגייסת את העובדים, עשתה שימוש בתנאי סף, הנהוג אצלה לגיוס מאבטחים, שכן סברה כי המפקחים יעסקו בעיקר בתחומי האבטחה.

עוד הוא מציין כי יחד עם זאת, משחלק מתפקידיהם של מפקחי טוהר הבחירות ביום הבחירות, הוא גם לאבטח את הליכי ההצבעה והספירה ביום הבחירות, כאשר ביחד עם תיעוד הספירה וסיוע למזכיר ועדת הקלפי בניהול הליך הצבעה והספירה תקינים, הם עתידים לסייע בשמירה על טוהר הבחירות.

הוחלט להנחות את החברה שמגייסת את העובדים בעבור ועדת הבחירות המרכזית, (ועל דעתה), לשנות את תנאי הסף, כך שייקבע בדומה לתנאי הסף של "מאבטח בסיסי" לפי הנחיות המשטרה בנדון. כלומר, יהיה כשיר להתקבל מי שעומד באחד (או יותר) מהקריטריונים הבאים: בוגר שירות צבאי מלא או שירות במשטרת ישראל של 18 חודשים ומעלה. כמו כן, סיים שירות בצבא זר (שאינו במדינת אויב), בהתנהגות טובה, ובכפוף להמצאת מסמכים מקוריים על דבר שירותו, או כזה שעבר הכשרה שאושרה על ידי משטרת ישראל למאבטח בסיסי, למי שלא שירת שירות צבאי או משטרתי, בהתאם למפרט 151, שקבעה חטיבת האבטחה באגף המבצעים במשטרה.

כמו כן, קובעת וועדת הבחירות כי כל מועמד יידרש להצהיר כי לא היה חבר מפלגה, וכי לא נטל חלק בפעילות מטעם מפלגה בשלוש השנים שקדמו ליום הבחירות, בדומה להוראה החלה על מזכירי ועדות הקלפי לפי סעיף 21א(ב) לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969.

לדבריו, על פי דעת הוועדה, בקריטריונים אלה עומדים בני כלל המגזרים בישראל, והם מתחייבים מאופי ומהות מפקחי טוהר הבחירות.

ח"כ אורי מקלב מ'יהדות התורה', הגיב לתשובת ועדת הבחירות, שאינה מאפשרת העסקת עובדים חרדים ואמר, "תשובת וועדת הבחירות מקוממת וממשיכה להתבוסס בבוץ האפליה. אין שום קשר בין שירות לפני שנים רבות כמכונאי, טבח, עיתונאי וכו' ליכולות עכשוויות ומיומנות "לסייע" בשמירה על "טוהר הבחירות" כנטען. כל ההתחמקויות וההסברים המתפתלים והמביכים, רק מעצימים את האפליה האמורה ואת הדרישה לשנותה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום