ברגע האחרון: בד"ץ 'קהילות' לא יעניק כשרות ל'כתר הרימון'

הכל היה מוכן למעבר של האולם היוקרתי המפורסם בבני ברק מכשרות הרב לנדא, לכשרות קהילות ושארית ישראל, אולם רגע לפני הורדת העיתונים לדפוס - המהלך נמנע • הסיבה: רבני בד"ץ 'קהילות' הודיעו שאינם יכולים לתת יד למהלך שמתפרש כפגיעה ברב לנדא • כל הפרטים בפרסום ראשון

חרדים 29.8.2019 | 08:13

המודעות הוסרו מהיומונים חתונה חסידית באולמי כתר הרימון צילום: שוקי לרר

 

דרמה כזו לא נרשמה כבר זמן רב בעולם הכשרות. לאחר שאולמי 'כתר הרימון' בבני ברק, החליטו סופית לעזוב את כשרות הרב לנדא ולעבור לכשרות 'קהילות' ו'שארית ישראל', ולאחר שמודעות "הופסקה ההשגחה" כבר נשלחו ליומונים, בוטל המהלך כולו בשל ווטו שהגיע ברגע האחרון מצד רבני 'קהילות', שהודיעו כי הם מושכים את ידיהם מהענקת הכשרות לאולם היוקרתי. הסיבה: החשש לכבודו של הרב לנדא.

גורם שהיה מעורב במהלך שבוטל במפתיע, מאשר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את הפרטים ומספר, "היינו בהלם. זו אכן דרמה גדולה ביותר, כל הפרטים סוכמו, המודעות של "הופסקה ההשגחה" מטעם הרב לנדא כבר נשלחו ליומונים ופתאום ביטול. זה סיכל את המהלך כולו. בשעה 10 בלילה קיבלו היומונים הודעה בהולה להסיר את כל המודעות, גם של הפסקת הכשרות מצד לנדא וגם על הענקת הכשרות מטעם קהילות".

"זה לא סוד שרבני בד"ץ קהילות, שכמה מהם נמנים על החסידויות הגדולות, רוחשים כבוד גדול לרב לנדא", מסביר הגורם הכשרותי, "רק שלאחר שהאולם החליט מיוזמתו לעזוב את כשרות הרב לנדא ולא מטעמי כשרות, הסכימו בקהילות לתת לו כשרות".

"אולם, כאשר נוכחו לדעת שהמהלך מתפרש בציבור כפגיעה ברב לנדא, ביקשו רבני קהילות לבטל את המעבר והבהירו כי לא יוכלו להיות שותפים למהלך שכזה, ולכן לא יעניקו כשרות לכתר הרימון", כך מספר הגורם שמעורה בפרטים ל'בחדרי חרדים'.

המהלך של 'כתר הרימון' לעזיבת כשרות הרב לנדא לטובת 'קהילות' ו'שארית ישראל', היה אמור לכלול הקצאת שני מטבחים נפרדים לשתי הכשרויות. "יש ליטאים שמקפידים לאכול בשר רק של כשרות שארית ישראל, ובמקביל האולם רצה את כשרות קהילות שעוברת בכל המגזרים, גם באשכנזי וגם בקהל הספרדי", מסביר הגורם הבכיר.

כעת כאמור המהלך נמנע והאולם היוקרתי יחזור לעמוד תחת כשרותו של הרב לנדא כפי שהיה עד כה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום