החל מהיום: נאסרת השחיטה הכשרה בבלגיה

בצעד תקדימי, העביר ביהמ"ש לחוקה בבלגיה את עתירת הקהילה היהודית לביטול החוק לביהמ"ש לזכויות אדם של האיחוד האירופי בלוכסנבורג • נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט: "ההתקפה נגד חופש הדת דווקא בבירת אירופה חייבת להדאיג את המנהיגות האירופית"

חדשות בעולם 1.9.2019 | 09:35

יום עצוב לאירופה שחיטת עוף צילום: Aharon Krohn/Flash90

 

החל מהיום - ה-1 בספטמבר, נכנס לתוקפו במחוז הוולוני שבבלגיה, החוק המחייב הימום של בהמות לפני השחיטה ולמעשה אוסר את השחיטה הכשרה במחוז השני בבלגיה. בתחילת השנה האזרחית נכנס לתוקפו חוק זהה במחוז הפלמי בבלגיה. כזכור, לפני כשנה קיבל הפרלמנט במחוז הוולוני בבלגיה החלטה נגד השחיטה הכשרה שנכנסה לתוקפה היום.

יצוין כי בלגיה היא פדרציה המורכבת משלושה מחוזות: פלנדריה, ולוניה ובריסל. מחוז פלנדריה המונה כ- 6 מיליון נפש, מחוז ולוניה מונה כ- 5.3 מיליון נפש, ובריסל כמליון נפש.

הרב הגאון פנחס גולדשמידט - נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגיב ואמר כי "מצער שוב שמליבה של אירופה מקום שהיה צריך להיות לדוגמא לכל מדינות היבשת יוצאת הקריאה למלחמה בחופש הדת של המיעוטים. בירת האיחוד האירופי מטילה שוב כתם שחור מעל שמיה המתקדרים של אירופה. יהודים מסרו את נפשם גם בתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה כדי לאכול אוכל כשר וכדי למול את ילדיהם, חלפו רק שבעים וחמש שנה לאחר שהרייך השלישי בצביעות אכזרית אסר בשם 'ההומניות' את השחיטה הכשרה, טבח באכזריות מיליוני יהודים והחריב את אירופה. ניאבק יחד עם הקהילה היהודית בבלגיה בהחלטות האומללות הללו בכל הכלים".

הגר"פ גולדשמידט. צילום: אלי איטקין

רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי - הרב אברהם גיגי, הגיב למצב החדש ואמר, "גם במחוז בריסל, החשוב במחוזות מבחינה לאומית, אנו רואים כבר התארגנות לחקיקה זהה ואנו מודאגים מאוד מהאפקט שייוצר כלפי אירופה כולה. בבריסל התקיימו לפני כשלושה חודשים בחירות, ואנו מקווים שתוצאותיה ישליכו בוודאי גם על החקיקה הזו. גם תוצאות הפסיקה של ביהמ"ש לזכויות האדם בלוקסנבורג בוודאי ישליכו על כך. עלינו לזכור כי בריסל היא עיר הבירה דה פקטו של האיחוד האירופי, והמטרופולין הגדול ביותר בבלגיה המורכב מ-19 איזורים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום