המינוי הבכיר של טראמפ: בוגר 'קול תורה'

ג'ייסון גרינבלט פרש מתפקידו כאחראי המו"מ בין ישראל לפלסטינים - מי שיחליפו הוא אבי ברקוביץ בוגר ישיבת 'קול תורה' בירושלים 

מדיני 7.9.2019 | 23:00

פרופיל מקיף ברקוביץ' על רקע הבית הלבן צילום: באדיבות המצלם

 

ג'ייסון גרינבלט, בוגר 'ישיבה יוניברסיטי', פרש מתפקידו כאחראי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים במזרח התיכון. מי שיחליפו הוא אבי ברקוביץ, בן 30, בוגר ישיבת 'קול תורה' בירושלים - שם למד שנתיים.

על פי הפרופיל המקיף ביותר שנערך עד כה על ברקוביץ ב- Business Insider - בשנת 2017 הוא פגש את ג'רארד קושנר, חתנו היהודי של הנשיא טראמפ, כשהיה סטודנט לתואר ראשון במכללת קווינס, והם שיחקו יחד במשחק כדורסל בחג הפסח בפניקס, אריזונה.

הם הפכו לחברים טובים, ברקוביץ עבד אצל קושנר בעיתון שהיה אז בבעלותו, ה- New York Observer, ואז המשיך לעבוד בקמפיין של טראמפ לבחירות ובהמשך הצטרף לצוות בבית הלבן.

האתר "ג'ואיש אינסיידר" דיווח ב-2017 כי ברקוביץ, שבדיוק סיים את לימודיו באוניברסיטת 'הרווארד' היוקרתית, דחה את הצעת העבודה ממשרד עורכי הדין "גיבסון דאן" בשנה שעברה כדי להצטרף לצוות של טראמפ. ברקוביץ הוא עוזר מיוחד לנשיא ועוזר בכיר לקושנר.

ברקוביץ, קושנר, גרינבלט ופרידמן, שגריר ארה"ב בישראל, גדלו כולם בבתים יהודיים אורתודוקסים. כולם מאזור ניו יורק ולכולם יש מערכת קשרים ענפה עם גורמי ממשלה בישראל ועם מוסדות תורה וחסד.

ברקוביץ למד שנתיים בישיבת "קול תורה" בירושלים, חברו ללימודים אז היה הרב ג'וני אוזאן, שאמר לאתר- Business Insider כי ברקוביץ מאמין שהגדה המערבית היא חלק מ"האדמה שיהודים דתיים מאמינים שהיא שייכת לעם היהודי".

מרטין אינדיק, שהחזיק במשרות דומות לג'ייסון גרינבלט תחת הממשלות הדמוקרטיות, כינה את ברקוביץ "בחור נחמד, אבל אין לו משקל או ניסיון של עורך הדין (גרינבלט) לענייני נדל"ן לשעבר של טראמפ".

"זה לא הוגן", אמר מאט ברוקס, המנהל של הקואליציה היהודית הרפובליקנית. "אבי היה חבר אינטגרלי בצוות הזה מאז ההתחלה", אמר ברוקס בראיון ל-JTA. "הוא היה בכל הנסיעות מעבר לים ובכל הישיבות, בתפקיד ברמה גבוהה לפיתוח תכנית השלום בממשל, יש אנשים שמניחים שהם הוציאו את קורות החיים שלו מהמדף. זה לא נכון ולא הוגן".

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי ברקוביץ, גרינבלט, וקושנר כינסו ארוחת ערב פרטית של פילנתרופים יהודים גדולים המזוהים עם שני הצדדים של המפה הפוליטית, בכדי להגיש להם את תכנית השלום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום