אז מה חושב הציבור בעניין הסיפוח שיוזם נתניהו

נתוני דעת קהל שנאספו במסגרת מדד "הקול הישראלי" של מרכז גוטמן במכון הישראלי לדמוקרטיה, נכון לספטמבר 2019: כמחצית מהיהודים תומכים בסיפוח שטחי הגדה המערבית ויו"ש • 40.5% מהציבור היהודי מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית בשטחים שלא יסופחו

חדשות בארץ 11.9.2019 | 09:33

יוסי זמיר, פלאש 90

בעקבות הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין סיפוח בקעת ירדן, מנתוני דעת קהל של מרכז גוטמן במכון הישראלי לדמוקרטיה שנאספו בספטמבר 2019, עולה כי כמחצית (48.5%) מהציבור היהודי תומך בסיפוח שטחי C, זאת בהנחה שיינתן לכך "אור ירוק" מהממשל האמריקאי.

בפילוח לפי מחנה פוליטי כמובן 63% אחוזי תמיכה בקרב מצביעי הימין. במרכז חצויים ובשמאל התנגדות של 79%.

בציבור הערבי 56% מתנגדים לסיפוח, אך שיעור גבוה יחסית (33%) ציינו שאינם יודעים.

משתתפי הסקר, נשאלו; אם ממשל טראמפ יודיע על תמיכה בהצהרות נתניהו שיש לספח את שטחי C, האם תתמוך או תתנגד? ומה בנוגע ל-200,000 הפלסטינים החיים בשטחי C, אם יסופחו?

36.5% מהיהודים סבורים שיש להעבירם לשטחים בגדה שבשליטת הרשות הפלסטינית. בקרב הערבים, ההעדפה היא לתת לפלסטינים שירצו להישאר בשטחים שיסופחו זכויות אזרח מלאות (46%).

הציבור היהודי חצוי בשאלה האם, במידה וישראל תספח את שטחי C, יתמכו בהקמת מדינה פלסטינית בשטחים שלא יסופחו: 37% אומרים שיתמכו במהלך, לעומת 40.5% שיתנגדו. באופן לא מפתיע, בעוד 77% מהמשתייכים למחנה השמאל ו-47% ממצביעי המרכז אמרו שיתמכו בהקמת מדינה פלסטינית בשטחים אלה, בקרב הימין ישנו רוב למתנגדים (53%), לעומת 27% תומכים.
 
מדד הקול הישראלי נערך על ידי מרכז גוטמן לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 25-29/8, רואיינו 608 איש ואשה בשפה העברית ו-161 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.7%± ברמת ביטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון סמית בהנהלת רפי סמית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום