"לקחו אותי יד ביד למשרת החלומות שלי בהייטק"

החלום של רבים מאיתנו להגיע לתפקידים בכירים עם שכר מכובד מאוד בתעשיית ההייטק, לא תמיד הולך יחד עם הרצון לתרום לחברה ולהשפיע על דור העתיד • יעקב גינדי חרדי בוגר תכנית 'מפתחים' מספר על הדרך שעשה עד לתפקיד מתכנת בחברת מט"ח – מרכז לטכנולוגיות חינוכיות

כלכלי 17.9.2019 | 09:25

יח"צ

"השמות הנוצצים של חברות ההייטק הבינלאומיות פחות 'עושים לי את זה'. אני חיפשתי משרה בהייטק שתיתן לי את האפשרות גם לתרום לאנשים ולעזור לאחרים", מספר יעקב גינדי, חרדי שהתקבל לאחרונה לעבודה כמתכנת ב'מרכז לטכנולוגיה חינוכית', חברה שפועלת לקידום החינוך בישראל באמצעים טכנולוגיים חדשניים.

יעקב גינדי, חרדי - בוגר תכנית 'מפתחים'

יעקב, הוא אחד מקבוצה של כ-18 גברים חרדים שסיימו לאחרונה את מסלול הלימודים בתכנית 'מפתחים', תכנית הכשרה למצויינות בהייטק ומתחילים בימים אלה את עבודתם בתעשיית ההייטק המובילות, בתפקידים נחשקים. בניגוד לחבריו שמאיישים משרות בחברות עם פעילות בינלאומית, יעקב העדיף לעבוד במקום עבודה עם השפעה חברתית חינוכית.

תלמידים בקורס • קרדיט: יח"צ

אך הדרך לתפקיד הנכסף, לא היתה פשוטה. הלימודים בתכנית מפתחים אינטנסיבית מאוד ולא מתאימה לכל אחד. "היה לי קצת רקע בתחום המחשבים, אבל רציתי להרחיב אותו, ללמוד בצורה יסודית ולהגיע למצב שאם אני נתקל בטכנולוגיה חדשה, אני אוכל להתעסק איתה", הוא מספר ומוסיף "במפתחים עברתי שינוי אישי. למדתי לפתוח את הראש לחשיבה מסודרת ונכונה. למדתי איך עושים דברים בצורה סיסטמתית; איך להתחיל דבר, איך לעשות נכון את התהליך ואיך לסיים אותו".

יצר הסקרנות המפותח והרצון העז ללמוד עוד ועוד דברים חדשים, סייעו לו להתמודד עם חומרי הלימוד המורכבים בתכנית שנמשכת שנה וחצי הכוללת תכנית לימודים ייחודית בעלת דימיון ללימודים הישיבתיים שברובם אינם לימודים פרונטליים אלא לימודים בחברותא. הלימודים בנויים על פי תכניות לימודים למחוננים, תוך הקניית כלים להעמקה בחומר ולפיתוח יצירתיות.

גם תהליך הקליטה לעבודה, היה מורכב ומאתגר לא פחות מהלימודים. התהליך התחיל בראיון טלפוני, המשיך בראיון פרונטלי עם מבחן מעשי בתכנות, לאחר מכן הוא התבקש לבצע משימה בבית בשפת התכנות ג'אווה סקריפט ולאחר שביצע אותה בהצלחה ואף מעבר לציפיות נקרא לסדרת ראיונות אישיים עם מנהלי הצוותים בחברה.

"תהליך הקליטה בחברה הוא מאוד ארוך, וגם הכניסה לתפקיד מתכנת היא לא פשוטה. איתי בצוות עובדים אנשים עם ניסיון רב, תארים בתחום ועם ותק בחברה, ואני הצלחתי להיכנס מיד לתפקיד מתכנת ביחד עם צוות מאוד מוכשר".

לדבריו, "הצוות של תכנית מפתחים לקחו אותי יד ביד עד למשרת החלומות שלי בהייטק". בשיחה איתו מספר יעקב על ההכנה לראיונות עבודה, על הסימולציות לשיחה עם מעסיקים, ועל התרגול של הפרטים הכי קטנים בתהליך הקליטה.


בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום