בשבת: שריפת ענק בבניין המיתולוגי בירושלים

‏שריפה פרצה בבניין הרדיו הישן ממנו שידרה בעבר רשת ב' של 'רשות השידור' בשכונת רוממה בירושלים • האש כילתה חומרי ארכיון, ספרים, רהיטים וציוד רב. צוותי כיבוי הגיעו למקום והשיגו שליטה על האש לאחר מספר שעות • אין נפגעים בשריפה

חדשות בארץ 21.9.2019 | 20:00

בשכונה החרדית בניין רשות השידור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

שריפה גדולה פרצה היום (שבת) בבניין המיתולוגי של רשות השידור בשכונת שיכון הרבנים במרכז העיר ירושלים. בחסדי שמים לא היו נפגעים.

סמוך לשעה 13:30 התקבל דיווח בחדר המבצעים של כבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים, על עשן כבד המיתמר מבניין ששימש את רשות השידור לשעבר ונמצא בשכונת רוממה בירושלים.

למקום הוזנקו באופן מיידי שבעה צוותי כיבוי חילוץ והצלה, בסיוע רכבי אספקת מים ומנוף גבהים שהבחינו בעשן הכבד המיתמר מן הבניין ולהבות הפורצות מחלונותיו.

לוחמי האש חדרו אל הבניין הבוער אפוף העשן הסמיך והכבד, והחלו בסריקות לאיתור לכודים, שכן ידוע כי במקום מתגוררים מספר מחוסרי דיור. את הסריקות, ביצעו הצוותים בתוך עשרות חדרי המבנה ובאולפני השידור לשעבר שלהטו ובערו מהשריפה. בנס, לא אותרו לכודים, או נפגעים.

במקביל לפעולות הסריקה, צוותים נוספים ביצעו כיבוי של מוקד הבעירה ושחרור של העשן הרב והסמיך שהצטבר בבניין. פעולות הכיבוי נמשכו שעות ארוכות, וכן בוצע שימוש בקצף כיבוי מיוחד, שכן היה צורך לכבות חדרים שלמים שהיו עמוסים בחומרי ארכיון וריהוט רב.

לאחר כארבע שעות, הושגה שליטה על השריפה בבניין. בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה!

רב רשף צדוק שילו מ"מ מפקד תחנת רימון הנמצאת סמוך למקום השריפה אמר כי "בשעות הצהריים, הוזנקנו לשריפה משמעותית ורחבת היקף בבניין המיתולוגי של רשות השידור לשעבר, הנמצא בשכונת רוממה. הגענו תוך זמן קצר למקום, ותוך כדי הפעלה מהירה ואפקטיבית של הצוותים, התחלנו בפעולות עצירת התפשטות האש לכלל הבניין, וסריקה אחר לכודים".

לדבריו, "הודות לתגובה המהירה הזו של לוחמי האש, לא התפשטה האש לכלל הבניין ולמספר בניינים סמוכים. בנוסף, פתחנו בחקירה כדי לברר את נסיבות פרוץ השריפה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום