החשוד בתקיפת הרב הודה ונשלח להסתכלות

היהודי שנתפס אמש לאחר שתקף בקללות את רבי דוד אבוחצירה ובחיפוש שערכה המשטרה בגופו נמצאה סכין, הובא היום לבית משפט השלום בקריות, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, בחשד להחזקת סכין ותקיפה

חדשות בארץ 22.9.2019 | 17:24

שוקי לרר

בית המשפט האריך את מעצרו של החשוד בתקיפת רבי דוד אבוחצירא. החשוד סירב לקבל ייצוג משפטי והודה בתקיפה.

החשוד בן 39 תושב עכו, הגיע אמש (מוצאי שבת) לקבלת קהל של המקובל רבי דוד אבוחצירא, קילל אותו ואף ניסה לתקוף אותו. בחיפוש שנערך על גופו אותרה סכין. מקורבי הרב עיכבו אותו מחוץ לבית הכנסת עד להגעת המשטרה, אז הוא נעצר.

בשעות הצהרים (ראשון) הובא החשוד לבית משפט השלום בקריות, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, בחשד להחזקת סכין ותקיפה. חוקרי המשטרה ביקשו להותירו במעצר, מחשש לשיבוש הליכי חקירה וסיכון ביטחונו של אדם.

"אני אומר רק את האמת" אמר החשוד לשופט, "נתתי 150 ש"ח מקצבת ביטוח לאומי. קיבלתי 10 קללות שחורות. תקפתי את הרב" אמר, "אני מודה אחרי שהוא קילל אותי והגיעו מים עד נפש".

לדברי החשוד, "זה לא שאני מסתיר דברים, לא ייתכן שבית המשפט ישפוט אותי ויהיה צדק ואני מקלל אותך". מאחר והחשוד מוכר למשטרה אחרי שבעבר נעצר על עבירה דומה של ניסיון תקיפת הרב אבוחצירא, אמר "אני לא סוכל מבעיות נפשיות, לא היתה לי רדיפה אליו. אני מאובחן ומקבל טיפול כל שבועיים, אני לא סובל מסכיזופרניה, לא סובל מקללות".

החשוד הסכים שבית המשפט יאריך את מעצרו במהלכו ישהה בבית חולים לבריאות הנפש, והוסיף "אני מסכים אם כי הרופא יחליט על אשפוז מרצון - אני מסכים".

השופט אמר, כי החשוד "קושר את עצמו לאירוע חמור מאוד, במהלכו תקף את הרב דוד אבוחצירא מנהריה, וכמובן שהדבר מהווה עילה מבחינת החשד הסביר". עוד הוסיף, כי החשוד מאופיין כחולה סכיזופרניה, והיה בעבר באשפוזים כאלה ואחרים, על פי מסמך שהוצג לו מבית החולים מזור.

בתום הדיון קבע השופט ערן נוה, סגן נשיא ביהמ"ש שלום קריות, כי החשוד ישהה במעצר בבית החולים מזור למשך ארבעה ימים עד ליום רביעי בשעה 12:00, ובינתיים יועבר חומר החקירה לפסיכיאטר המחוזי לעיונו. עוד ביקש כי הרופאים בביה"ח בו ישהה בתנאי מעצר, ישלחו חוות דעת רפואית המתייחסת למידת מסוגלותו לעמוד לדין וכן האם יש צורך בהמשך אשפוזו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום