אחרי קאם סקאנר – הסירו מיד את האפליקציות המסוכנות שלכם

בעוד אתם מורידים תוכנות שאמורות להגן על המכשירים הסלולריים שלכם, מפתחי האפליקציות מנצלים אתכם כדי להרוויח כסף: אלו התוכנות שעליכם להסיר ממכשירכם

טכנולוגיה 22.9.2019 | 20:35

אילוסטרציה | pixabay

כחודש לאחר שהתפרסמה הודעה על אפליקציית CamScanner המסוכנת שנמצאת על טלפונים רבים, מתפרסמת היום (ראשון) הודעה על מספר אפליקציות שחייבים להסיר מהטלפונים החכמים. מי שגילה את פרצת האבטחה הוא חוקר מניו זילנד, ואומר כי רוב האפליקציות הבעייתיות מגיעות מסין והונג קונג.

אם יש לכם על הטלפון את אחת מהאפליקציות הבאות: HotSpotVPN, Free VPN Master, Secure VPN  Security Master - Antivirus, VPN, AppLock, Booster 

מדובר בתוכנות אנטי וירוס שנועדו להגן על משתמשי אנדרואיד שהורידו אותן, אולם האפליקציות, שמגיעות במקור מסין, מילאו את מכשירי המשתמשים בפרסומות זדוניות שפעלו על גבי מסך הבית. הסיבה שמפתחי אפליקציות נטו להשתמש בשיטה הזו היא משום שבכל פעם שמישהו לחץ בטעות על הפרסומת, המפתח הרוויח את הכסף שלו.

החוקר שגילה את הפרצה מסביר כי התוכנות שאנשים מורידים במטרה שיגנו עליהם, עושות יותר נזק מאשר תועלת. האפליקציה פועלת גם כזמן שהמכשיר אינו בשימוש, מה שמאט את שימוש המכשיר ומקצר את חיי הסוללה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום