פרסום ראשון: ראוכברגר אישר הרחבת בעלזא

בחסידות מתכננים: הרחבת בית המדרש מכל הכיוונים, הגבהת המבנה והוספת עזרות נשים והרחבת 'אולם הטישים' התוכנית עברה בשלב ראשון בועדת תכנון ובניה. יו"ר הועדה ראוכברגר מבטיח: "אעשה כל שניתן כדי לסייע"

חדשות בארץ 23.9.2019 | 12:49

אחדות ירושלמית הדמיית בית המדרש הגדול שיורחב צילום: באדיבות המצלם

 

פרסום ראשון: יו"ר הועדה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים וממלא מקום ראש העיר אליעזר ראוכברגר, העביר היום (שני) במהלך דיוני הועדה את השלב הראשון הנדרש להרחבתו המתוכננת של בית המדרש הגדול והמפורסם של חסידות בעלזא בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאישור הנדרש קדמה סדרת הכנות מקצועיות, במהלכן הגיע ראוכברגר בשישי האחרון לבניין החסידות המוכר לכל ירושלמי, נפגש עם מנהלי הפרויקט ונציגי החסידות ולאחר שבחן את התוכניות - הבטיח לעשות כל שביכולתו כדי להביאן אל המוגמר ולהקל על חסידות בעלזא המונה אלפי משפחות.

כרקע להרחבה העצומה, ראוי לציין כי למרות גודלו המרשים - צר בית המדרש של בעלזא מלהכיל את רבבות הבאים בשעריו, והחסידים סובלים מצפיפות עצומה, בפרט בשבתות, חגים ומועדים.

בשל כך גמלה ההחלטה בקרב הנהלת החסידות להרחיב את שעריהם כדי להכיל את הקהל העצום. במסגרת זו, מתכננים בבעלזא להרחיב את בית המדרש מכל צדדיו, כאשר בכל שלב יורחב צד אחד בנפרד, כך שנה אחרי שנה יורחב בית המדרש מכל עבריו.

בבעלזא מעוניינים גם להגביה עוד את בית המדרש, כדי לאפשר הוספת גלריות למתפללים ולעזרות נשים. גם את אולם הטיש מבקשים בחסידות להרחיב ואף 'להעמיק', גם כאן מתוך התחשבות בנשות החסידות.

במסגרת התכנית גם מבקשים בבעלזא להגדיל את המרפסת הקיימת לסוכה ולסגור אותה בסגירה נפתחת במהלך ימות השנה כדי שה'אולם' שייווצר יוכל לשמש במשך השנה כמקום לימודים עבור בחורי הישיבה הקטנה של החסידות.

במסגרת ההרחבה נדרשת כמובן גם התאמה של התשתיות במקום, המעליות, חדרי המדרגות, המעברים ועוד, כדי להכיל את הבאים ולהימנע מלחץ וצפיפות בכניסות ובמעברים.

כאמור, בהובלתו של יו"ר הועדה, אושרה התוכנית היום בשלב ראשוני והיא יוצאת לדרך. מ"מ ראה"ע אליעזר ראוכברגר מסר: "לעונג הוא לי לסייע לחסידות מפוארת כבעלזא, למוסדותיה הנפלאים ולהרחבת מקום משכנה. כפי שהבטחתי לכ"ק מרן האדמו"ר שליט"א, אמשיך לסייע בידי החסידות ומוסדותיה ככל שיצטרכו בעז"ה, לשכתי פתוחה בפני נציגי החסידות כל העת ואני עושה ואעשה כל שניתן כדי לייצר עבורם פתרונות להקלת העומס העצום בבית ה'".

כזכור, עוד קודם לכן, בשלהי עצרת הרבבות של יהדות התורה בתחילת השבוע שעבר בירושלים, נקרא ראוכברגר אל האדמו"ר מבעלזא, שבירכו בחמימות על היחלצותו בנושא.

רואכברגר בסיור בבית המדרש בעלא יחד עם ראשי המוסדות וחבר מועצת העיר מיכל הלברשטאם. צילום: באדיבות המצלם

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום