בכיר במשטרה ל'בחדרי': "השוטרים פעלו כחוק"

יממה לאחר מעצרה של אשה חרדית בבני ברק, גורם במשטרה ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר כי הם עדיין "מנסים להבין מה קרה שם בדיוק" | הוא לא מודה כי השוטרות היו צריכות לנהוג אחרת והוא מבהיר כי היו עליהן מצלמות גוף, כך שהכל מתועד | לגופה של האכיפה הוא מבהיר, "זה לא משהו בררני, אפשר להעלים עין ואנשים יידרסו ויאמרו שזו גזירת גורל"

חדשות בארץ 25.9.2019 | 21:11

דוברות המשטרה

ביום שאחרי מקרה מעצר האישה בבני ברק, לאחר שחצתה כביש שלא במעבר חצייה, מתייחס גורם בכיר במשטרה לתקרית שגרמה לזעם בקרב תושבי העיר בכלל החרדים בפרט. "הפעילות שלנו בבני ברק, מתחילה ונגמרת ברווחת וטובת הציבור" מבקש הבכיר להדגיש. "אין לנו הבדל בין ציבור ממגזר זה או אחר, אנחנו נותנים שירות לכולם. הפעילות של אכיפת עבירות תנועה נובעת מכך שהיא מצילה חיים. עבירות תנועה של הולכי רגל טומנים בחובם סיכון גדול".

השוטרות שהיו מעורבות במעצר החרדית, היו מצוידות במצלמות גוף, מה שמאפשר לדעת את מה שקרה לפני שהחלה ההתקהלות, רק אז אזרחים שלפו טלפונים ותיעדו. מה רואים במצלמות? "בודקים את האירוע, מנסים להבין מה קרה שם בדיוק" אומר בגורם הבכיר ומסרב לפרט אך מציין, "השוטרים פעלו כחוק". עם זאת, מודה הבכיר כי "בכל אירוע אפשר להפעיל שיקול דעת", אך מסרב להתייחס לאירוע הזה האם השוטרות היו אמורת לנהוג אחרת. "בנקודת הזמן הם פעלו כחוק" הוא מדגיש.

מאז התרחשות האירוע, בדקו במשטרה את ההתנהלות. איך זה התחיל? "הודיעו לה שהיא ביצעה עבירה, ביקשו ממנה להזדהות, היא סירבה" מפרט הבכיר במשטרה. לאחר מכן, המצב הגיע מהר מאוד לעיכובה, והתנגדותה למעצר, וכפי שהודיעה המשטרה בהודעת הדוברות, זו אף השתמשה באלימות נגד השוטרת במהלך ניסיון ההתחמקות. "אנחנו עדיין בודקים ומתחקרים את האירוע".

לשם הבהרת מצב התאונות בבני ברק, אומר הבכיר ל'בחדרי חרדים' כי מתחילת השנה האזרחית, נפגעו בעיר 155 הולכי רגל, כאשר מתוכם 12 הוגדרו תאונות קשות. בעיר בני ברק ישנם שלושה צירים שמוגדרים "כביש אדום", בהם מתרחשות תאונות רבות, רחוב כהנמן (השומר), רחוב רבי עקיבא וחזון איש. הבכיר מסביר כי רחוב השומר "הוא ציר תנועה עם הרבה בעיות, ולכן זה המיקוד שבחרו בו".

פעילות האכיפה בבני ברק, כך לדברי הבכיר, "זה לא משהו בררני, אפשר להעלים עין ואנשים יידרסו ויאמרו שזו גזירת גורל", ומעיד על עצמו כאחד שנוסע לא מעט בתחומי בני ברק, "קשה מאוד לא לפגוע באנשים", כאשר הולכי רגל רבים הולכים על הכביש, נהגים רבים אינם עוצרים במעברי חצייה, אין מתן זכות קדימה ועוד. "הפעילות הזו נועדה כדי לשמור על חיי אדם".

הבכיר מבקש להדגיש את שיתוף הפעולה בין המשטרה בבני ברק לעירייה, "יש רשויות אחרות, בהן חרדיות, שבאות ללמוד מאיתנו, כגון ביתר עילית. ברור לכולנו שיחידה של שיטור עירוני לא יכולה לפעול ללא שיתוף פעולה מלא". למרות זאת הוא עומד על כך שבני ברק "זו לא עיר שהמשטרה מתנכלת לתושביה, המשטרה פועלת לאפשר לתושבים לנהל אורח חיים נורמלי. המטרה של כולנו, זה לתת שירות לציבור".

"אין לנו דבר וחצי דבר נגד אזרח מהקהילה החרדית או מחוצה לה" מבקש הבכיר לחדד בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "ראיתי כל כך הדבר דברים יפים פה בעיר מאז שהגעתי, זה נותן לי כוח לעשות עוד". לצד זאת, "יש גם בעיות וצריך לטפל בהן, אנחנו רק נשפר את השירות לטובת האזרח".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום