פעם נוספת: שוב הנגיד רכניץ הציל את הישיבה הגדולה בעולם

לראשונה אברכי ישיבת מיר  קיבלו משכורת מקרן 'והריקותי' של הנגיד שלמה יהודה רכניץ לאחר חצי שנה שלא קיבלו משכורות בישיבה. כל הפרטים שיביאו לשמחת חג בקרב אלפי אברכי ישיבת מיר 

חרדים 26.9.2019 | 14:04

פרסום ראשון רכניץ נואם בישיבת מיר צילום: באדיבות המצלם

 

שמחה גדולה בישיבת מיר בירושלים הישיבה הגדולה בעולם לאחר שמזה שישה חודשים לא שולמו משכורות אלפי האברכים, התבשרו האברכים על קבלת המשכורות והפעם תרומת הנגיד ר' שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס מגדולי תומכי עולם התורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מזה חצי שנה נמצאת הישיבה בשבר כלכלי ובימים אילו עושים מצ'ינג גדול בחו"ל כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי'.

בימים האחרונים התוודע לכך הנגיד רכניץ שלקח על עצמו סכום של כשני מיליון דולר לכסות את חובות האברכים, ואכן היום שולמו המשכורות לששת אלפים האברכים החוסים בצלה של הישיבה.

מדובר בהיסטוריה בישיבת מיר שכן השיקים ששולמו לאברכים אינם של הישיבה והם מגיעים מקרן "והריקותי" של רכניץ התומכת מידי שנה ביותר מ1000 מוסדות וישיבות בארץ, וזאת בשל קוצר הזמן ורצונו של הנגיד רכניץ שהאברכים יקבלו את המלגה עוד לפני ראש השנה.

כזכור, לאחר הסתלקותו הפתאומית של ראש הישיבה הקודם הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל עמדה הישיבה בפני שוקת שבורה, ובתוך יממה לפטירה היה רכניץ הראשון בשיחת ועידה עם נדיבים וגבירים להוציא את הישיבה מהבוץ באמצעות תרומה של חמש מליון דולר, ובזאת העלה את רף התרומות בכל עולם התורה למושגים שלא הכרנו, ובמשך כל השנים מאז הינו התורם הגדול ביותר של ישיבת מיר, ולמרות זאת שמו אינו מופיע על בנייני הישיבה.

בשנים האחרונות זכו אברכי מיר בחגים לקבל תוספת של חלוקה נוספת מתנת רכניץ, ולפני שנתיים הבטיח בעת נאומו בשמחת בית השואבה כי יוסיף לכל האברכים 100 שקל בכל חודש לשנתיים, אך כעת הסיפור שונה ומדובר בהצלת הישיבה מקריסה של ממש, ובתשלום משכורות האברכים שלמרות שלא קבלו מלגה זמן רב ממשיכים לשקוד באוהלה של תורה.

אין ספק כי המשכורות יתנו מרווח נשימה לאברכים בהוצאות החגים המרובות.

השיקים שחולקו לאלפי אברכי מיר מקרן 'והריקותי' של רכניץ. צילום: באדיבות המצלם

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום