טרגדיה: סופר הסת"ם נפטר יום אחרי ראש השנה

בעוד אביו ובני משפחתו נסעו לקיבוץ הגדול באומן, נפטר בירושלים הרב משה קוסטנטינר ז"ל מעמודי התווך של ברסלב בשכונת רמות ומי שהיה לרוח החיה 

ברוך דיין האמת 2.10.2019 | 15:40

השאיר שבעה יתומים הרב משה קוסטנטינר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

 

טרגדיה בחסידות ברסלב: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים נפטר בצהריים בדמי ימיו הרב משה קוסטנטינר ז"ל מחשובי חסידי ברסלב בירושלים והוא בן 51 בפטירתו.

ר' משה נולד בט' אלול תשכ"ח כבן בכור לאביו הרב אברהם חיים קוסטנינטר מחשובי חסידי ברסלב בבית שמש. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בת של הרב שמואל ברלב מחשובי חסידי ברסלב בירושלים. 

המנוח התגורר בשכונת רמות ד' בירושלים לפרנסתו שימש כסופר סת"ם והיה חסיד של רבי נחמן מברסלב זיע"א בכל נימי נפשו. הוא היה אחראי על סעודת היארצייט של רבי נחמן בחג הסוכות בבית מדרש של ברסלב ברמות והיה טורח ומתרוצץ להשיג כספים לסעודה בהיותו מהגבאים של בית הכנסת ברמות. 

ר' משה ז"ל, היווה וסמל ודוגמא לברסלבר חסיד אמיתי. במשך למעלה מעשרים שנה בחינוך מיוחד ויחסו המושלם לנשמות הגבוהות האלו היה מהמיוחדים שקיימים. הוא נודע ככתובת לייעוץ איך מתייחסים לילדים האלה, איך מכילים אותם ואיך מחזירים אותם עם סיפוק וחיוך הביתה. ההורים של התלמידים יעידו על יחסו המיוחד שהיה מעמקי נפשו והילדים שאהבו אותו הוכיחו את לבו הגדול.

המנוח למד וקבע עיתים לתורה בסדרים קבועים, היה מסודר ומחושב כברסלבר חסיד אמיתי. בבית הכנסת ברסלב היה מהמתפללים הראשונים שנוכחים תמיד ובכל תפילה, עודד והחמיא למקדימים בסבר פנים יפות ובנועם כך שגרם לך חשק להגיע מוקדם בכדי לחזק את המניין.

אחד המתפללים סיפר, כי "ר' משה דאג לבית הכנסת של הרבה עם כל הלב ועשה חלק גדול מעבודת הגבאות שלא על מנת לקבל פרס. היה מכוון ודואג לפרטים הקטנים ללא אומר ומילה בשקט מופתי וכשהחמיאו לו על כך היה מניע ידו בביטול. מאור פניו וחיוכו הקורן והמעודד זה משהו שנדבק לי בזיכרון מהדמות המיוחדת הזו.  דאג לסעודת היארצייט ולקח את העול הכלכלי על כתפיו מי שתרם תרם השאר היה מוזיל מכיסו".

המנוח השאיר אחריו 14 ילדים, שמתוכם שבעה שלא זכה להוביל לחופה. 

על מסע הלוויה הערב נמשיך ונעדכן. לבחדרי חרדים נודע, כי מחכים לאביו שינחת מאומן לאחר ששהה במקום בראש השנה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום