נתניהו מגנה; טיבי: "רוה"מ אחראי לשפיכות הדמים"

לאחר מקרי הרצח במגזר הערבי, וההפגנות הסוערות על כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מוקיע את מעשי הרצח והאלימות בחברה הערבית • נתניהו: "על כולנו לפעול באחריות ובשיתוף פעולה כדי להילחם באלימות" • טיבי: "נתניהו כראש ממשלה אחראי על שפיכות הדמים והשתוללות הנשק והכנופיות"

חדשות בארץ 6.10.2019 | 19:25

האלימות במגזר הערבי ההפגנה במג'דל - אכרום צילום: מחאסן נאסר - מגדנא

 

לאחר מקרי הרצח במגזר הערבי, וההפגנות הסוערות על כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מוקיע את מעשי הרצח והאלימות בחברה הערבית.

בשבוע האחרון עשרות אלפי ערבים הפגינו במספר מוקדים ברחבי הארץ, בטענה על כך שהמשטרה לא עושה דבר כנגד האלימות במגזר והמספר הרב של כלי הנשק הבלתי חוקיים. חברי הכנסת הערביים אף נעדרו מטקס השבעת הכנסת במחאה על כך.

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר הבט"פ ארדן ומ"מ המפכ"ל כהן וסוכם על הקצאת כוחות נוספים והגברת האכיפה כדי להמשיך להיאבק בתופעת האלימות.

ראש הממשלה קורא להנהגת הציבור הערבי לנהוג באחריות ולשתף פעולה עם הרשויות במטרה להביא לשינוי מהותי במצב. כמו כן, רה"מ קורא לציבור להימנע מהפעלת כל סוג של אלימות במסגרת המחאה.

ראש הממשלה נתניהו: "על כולנו לפעול באחריות ובשיתוף פעולה כדי להילחם באלימות".

ח"כ אחמד טיבי הגיב להודעת רה"מ נתניהו : "בוקר טוב אליהו. אחרי ימים של שתיקה מול מעשי רצח והפגנות בכל הארץ, נזכר נתניהו להוציא הודעה כדי לצאת ידי חובה. נפגשנו איתו ראשי המשותפת בשנת 2015, והוא הבטיח הרים וגבעות וכמובן שכח לקיים. נתניהו כראש ממשלה אחראי על שפיכות הדמים והשתוללות הנשק והכנופיות, אבל אפשר לומר כי המחאה של הציבור מתחילה לגעת גם במי שחשבו שאנו חצר אחורית ודמנו סמוק פחות".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי, "המבחן של כל ההצהרות הוא החלטת ממשלה לתוכנית מערכתית למאבק באלימות, ושתתחיל ליישם אותה לאלתר. לא ייתכן שעשרים אחוז מהאוכלוסייה חייבים לשבור את הכלים ולחסום כבישים, כדי שהממשלה תתחיל לטפל בבעיה שגובה את חייהם של חפים מפשע כבר שנים ארוכות. אני קורא למשטרה לנהוג במפגינים כאזרחים ולא אויבים. נעשה כל מה שנדרש כדי לחיות בחברה ללא נשק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום