ארצות הברית נוטשת - ארדואן רוצה דם

הבית הלבן אישר הלילה לארדואן להכנס לצפון מזרח סוריה ולטפל במתנגדיו הכורדים | כבר הבוקר תועדו כלי רכב צבאיים של צבא ארה"ב נוטשים את האזור | האם אנחנו לקראת מרחץ דמים והכחדת הכורדים?

חדשות בעולם 7.10.2019 | 12:20

לקראת מרחץ דמים? רכבים הצבא האמריקני נוטשים את מזרח סוריה צילום: צילומסך

 

הבית הלבן אישר לארדואן לפתוח במבצע צבאי, ועזב את האזור.

הבית הלבן נתן הלילה (שני) אור ירוק לנשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, להתחיל במבצע שהוא כה חפץ, על הגבול עם צפון מזרח סוריה, היכן שהכורדים שולטים ולמעשה מנהלים מעין שלטון עצמי. המשמעות היא שכרגע הכדור בידי ארדואן מתי להתחיל במבצע הזה שכבר ביום שבת הוא דיבר עליו, ואמר שהוא יהיה מבצע מהאוויר ומהקרקע.

הכוחות הכורדיים כבר הבהירו כי לא יהססו להפוך את המבצע הזה למלחמה כוללת על אזור הגבול בין סוריה לטורקיה. אחרי שהאמריקנים נטשו, האופציות של הכורדים כך נראה נעות בין הרוסים לבין משטר אסד. לא אופציות טובות במיוחד שיגבו מהם מחיר פוליטי בהמשך. כך דיווח רועי קייס, הכתב לענייני ערבים של תאגיד השידור כאן 11. בתיעוד מסוכנות הידיעות ANHA נראים האמריקאים עוזבים, ומשאירים את הכורדים לגורלם.

עוד דווח, כי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (ה-SDF), בפועל הכוחות הכורדיים, מעדכנים שהאמריקנים כבר נסוגו מעמדותיהם באזור הגבול עם טורקיה אחרי שהפרו את ההתחייבויות שלהם: "לא נהסס להגן על עצמנו" אמרו הכורדים. האם נראה מרחץ דמים בגבול סוריה טורקיה? ימים יגידו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום