אסיר העולם ביקש חנינה; הטיעון: "מתתי לכמה שעות"

עתירה מוזרה הוגשה לבית משפט במדינת איווה שבארה"ב. אסיר יהודי שנידון למאסר עולם בגין רצח אדם אחר, הגיש בקשה לשחרור היות והוא כבר ריצה את עונשו בכך שמת לכמה שעות, אך מי שהחיו אותו בניגוד לרצונו היו הרופאים

חדשות בעולם 10.11.2019 | 10:39

אילוסטרציה צילום: unsplash

אסיר שמת לכמה שעות טוען שהוא ריצה את עונש חייו. בית משפט באיווה שבארה"ב סירב לקבל את טענת אסיר שנשפט למאסר עולם, שטען כי הוא מת בעבר, ולכן הוא סיים לרצות את עונשו.

לפני מספר שנים הוא חתם על בקשה כי אין לבצע בו החייאה בכלל, וטען כי הרופאים התעלמו מכך והצילו את חייו. בית משפט דחה את בקשתו, וטען כי "אם הוא יכול להגיש בקשה כזו, הוא כנראה בחיים".

האסיר הוא בנג'מין שרייבר בן ה-66 שהורשע ברצח של גבר בשנת 1997 עם כת של גרזן. שרייבר אושפז לפני כמה שנים בעקבות אבנים בכליות, לטענתו נגרם לו נזק רפואי. על פי הדיווח בכלי תקשורת בארצות הברית, שרייבר "מת" אך לזמן קצר ועל פי בקשתו הרופאים היו צריכים להניח לו למות. אך אלו התעלמו מבקשתו, והחיו אותו, ולכן טוען הרוצח, כי מאחר והוא היה מת לזמן קצר, הוא בעצם ריצה את עונשו.

כאמור, בית המשפט דחה את בקשתו. השופטים דחו את טענתו השבוע, וקבעו כי בית משפט בערכאה נמוכה יותר, צדק כשהחליט לדחות את עתירתו.

"שרייבר עדיין חי, ובמקרה זה עליו להישאר בכלא, או שהוא באמת מת, ובמקרה זה הערעור הזה מבוים", כך כתבה השופטת אמנדה פוטרפילד בבית המשפט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום