למרות הפלונטר הפוליטי: נתניהו מחלק ג'ובים ומדלג על החרדים

נתניהו מנצל את ימי ממשלת המעבר עד שתיכונן ממשלה כלשהי בישראל ומפנק את נאמניו בתיקים בכירים • כך למשל סיעת 'ימינה' המפוצלת עם 7 מנדטים קיבלה שלושה תיקים בכירים - לעומת זאת החרדים יושבים ושותקים ולא דורשים מאומה למרות כוחם הרב בבלוק - 16 מנדטים 

פוליטי 11.11.2019 | 07:19

בנימין נתניהו בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

למרות הפלונטר הפוליטי שמעכב את הקמת הממשלה, ולמרות שחתמו על הסכם התחייבות לבנימין נתניהו כי לא יכנסו לממשלה שלא בראשותו, נתניהו החל לחלק את התמורה הפוליטית לשותפיו כשהוא מדלג על חבריו לסיעות החרדיות.

נתניהו של הצליח להרכיב ממשלה לאחר הבחירות לכנסת ה-21 פיטר את השרים נפתלי בנט ואיילת שקד ומינה את ראשי איחוד מפלגות הימין בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ לשרים למרות שלא היה ברור כי הם ישבו תחת אותה ממשלה ולא הביעו התחייבות או נתנו תמורה פוליטית על מינוי השרים כפי שנהוג בעת הקמת קואליציה.

גם אתמול (ראשון) מונה חבר הכנסת נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון ללא שהוקמה קואליציה, כאשר בנט הינו הרביעי ברשימת 'ימינה' (שהתפרקה מאז) אשר מנתה שבעה נציגים בלבד ומחזיקה בשלושה תפקידים בכירים, ביטחון, חינוך ותחבורה. ללא כל תמורה פוליטית.

מנגד, בסיעות החרדיות שמחזיקות בכוח כפול ויותר מכך, 'יהדות התורה' עם שבעה מנדטים וש"ס ששודרגה לתשעה מנדטים, לא קיבלו שום שדרוגים פוליטיים. כאשר ש"ס עם תשעת המנדטים שלה מחזיקה בשני תפקידי שרים, שר הפנים והפריפריה אריה דרעי וכן השר לשירותי דת יצחק וקנין (שכבר אינו ח"כ מן המניין), 'יהדות התורה' מחזיקה בתפקיד ח"כ יעקב ליצמן מחזיק בתפקיד סגן שר הבריאות במעמד שר וכן משה גפני מחזיק בראשות וועדת הכספים, תפקיד הנחשב מקביל לשר ולא ברור מדוע הם אינם דורשים שדרוג במעמדם.

הסיעות החרדיות מחזיקות בבסיס כוח שיכול להקנות לבני גנץ ממשלה והם יכולים לנצל את המעמד הפוליטי כדי לקבל תפקידים נוספים, כאשר בידי נתניהו שני תיקים שהתפנו לאחרונה, משרד הרווחה ומשרד התפוצות, אולם החרדים משום מה מוותרים על השדרוג גם אם הוא זמני.

ומה חילק נתניהו בינתיים בממשלת המעבר? לאחר שפיטר את ח"כ איילת שקד מתפקיד שרת המשפטים עוד בכנסת ה-21, הוא העביר אותו לידי נאמנו ח"כ אמיר אוחנה הממוקם 21 ברשימת 'הליכוד', את תיק החינוך הוא לקח מנפתלי בנט והעביר ליו"ר 'הבית היהודי 'הרב רפי פרץ, את ח"כ ישראל כץ 'מהליכוד' הוא שדרג לתפקיד שר החוץ ואת תיק התחבורה הוא לקח ממנו והעבירו לידי יו"ר 'האיחוד הלאומי' ח"כ בצלאל סמוטריץ' בנוסף לכך שמונה לחבר הקבינט המדיני-בטחוני, את דוד אמסלם הוא שדרג מתפקיד יו"ר הקואליציה לתפקיד שר התקשורת, את ח"כ אבי דיכטר הוא מינה לתפקיד סגן שר הביטחון, לאחר שעזב את תפקידו כיושב ראש וועדת חוץ וביטחון של הכנסת לטובת ח"כ גבי אשכנזי מ'כחול לבן' במסגרת הסכמות הדדיות בין הסיעות והמתנה הגדולה האחרונה היתה לנפתלי בנט את תיק הביטחון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום