החיסול הביטחוני יחסל את האפשרות לממשלת מיעוט

הערכה: החיסול הביטחוני יחסל את האפשרות הפוליטית להקמת ממשלת מיעוט • וגם: לאחר ביקורת שהשמיע ח"כ בר לב, אמר לו דיכטר בתגובה: "מזמן לא שמענו בכיר כל כך מדבר שטויות כל כך בביטחון רב כל כך"

פוליטי 12.11.2019 | 08:17

פלאש 90

לאחר החיסול הביטחוני הלילה (שלישי) ובצל המתיחות בדרום הארץ, ההערכה הפוליטית היא כי האפשרות להקמת ממשלת מיעוט על בסיס תמיכה של הרשימה המשותפת - חוסלה אף היא.

גנץ, ששאף להקים ממשלת מיעוט זמנית שהרשמה המשותפת תתמוך בה מבחוץ, יתקשה לעשות זאת כעת על רקע הפעולה הצבאית בגבול הרצועה. אל המהלך תתלווה ביקרות קשה מאזרחי ישראל ומהמערכת הפוליטית.

במערכת הפוליטית יש מי שכבר אומר את זה בגלוי: חבר הכנסת עומר בר לב אמר הבוקר בעקבות החיסול כי, "המהלך הזה נועד למנוע מגנץ להקים ממשלה". גם חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר, "לשם הצלת עורו - נתניהו פונה לדבר היחיד שהוא מסוגל לעשות: הרג, הרס וחרחור מלחמה. שפיכות הדמים - בראשו".

מנגד, חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הקדים רפואה למכה והבהיר הבוקר, "אני קורא ושומע מספר הולך וגובר של אמירות שמנסות להציג את האירוע הבטחוני הזה כאקט פוליטי, אני מציע לכם להירגע - פעולות מהסוג הזה אינן יזומות ע״י הממשלה אלא מתקבלות מצה״ל ומאושרות ע״י הממשלה".

סגן שר הביטחון, חבר הכנסת אבי דיכטר, הגיב לטענות ואמר, "רב המחבלים שעמד מאחורי מאות פיגועים מעזה לעבר ישראל, היה בן מוות מזה זמן. התנאים בשלו רק הלילה וחיסולו היה צעד מובהק של מניעת פיגועים משמעותיים נוספים", בהתייחסו לדברי חה״כ בר לב אמר דיכטר, "מזמן לא שמענו בכיר כל כך, מדבר שטויות כל כך בביטחון רב כל כך".

יו״ר כחול לבן בני גנץ גיבה את המערכת הצבאית, "הדרג המדיני וצה"ל קיבלו החלטה נכונה הלילה למען ביטחונם של אזרחי ישראל ותושבי הדרום. כחול לבן תגבה כל פעילות נכונה למען ביטחון ישראל ותשים את ביטחון התושבים מעל לפוליטיקה. ידע כל טרוריסט שמסכן את ביטחוננו שהוא בן מוות".

גם ח"כ רם בן ברק מכחול לבן גיבה את נתניהו: "דוחה את הטענות על עיתוי התקיפה. אין זמן טוב יותר לחיסולו של אבו אל עטא, בלי קשר למצב הפוליטי. אנחנו עדיין פועלים לממשלת אחדות"

יצוין כי בימים האחרונים החלו בליכוד ובגוש הימין בקמפיין מאסיבי כנגד האפשרות שתוקם ממשלת מיעוט הנשענת על תמיכת הרשימה המשותפת. רק אתמול אמר ראש הממשלה נתניהו כי הקמת ממשלת מיעוט היא "סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה״ל".

לדברי נתניהו בכנס ׳מקור ראשון׳, "אסור להקים וזאת ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה במפלגות הערביות. ממשלה שתהיה תלויה במפלגות הערביות היא סכנה לביטחון ישראל", שהוא פנה ישירות לבני גנץ, ואמר, "אתה היית רמטכ״ל במבצע צוק איתן. אנחנו ניהלנו יחד את המבצע הזה. שלחנו לוחמים אל הקרב. אתה זוכר מה עשה אחמד טיבי במהלך מבצע צוק איתן?".

נתניהו הזכיר כי אחמד טיבי קרא מעל בימת הכנסת בשמות המחבלים שחוסלו בעזה. "הוא אמר שצה״ל מבצע פשעי מלחמה. סיעת רע״מ תע״ל מהרשימה המשותפת דרשה במהלך מבצע צוק איתן לפתוח בחקירה נגדי ונגד הרמטכ״ל בני גנץ. במכתב ליועמ״ש הם כתבו שנדרשת חקירה: בגין ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן״, הזכיר.

נתניהו הבהיר כי "ממשלה שתהיה תלויה באחמד טיבי ואיימן עודה? זאת סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה״ל, הלוחמים שאתה ואני שלחנו לקרב. זה פשוט לא יאומן". נתניהו ציטט את חבר הכנסת טיבי שאמר השבוע כי הם יפילו ממשלה שתצא למבצע צבאי בעזה, "תרדו מהרעיון המטורלל הזה - להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתלויה באחמד טיבי ואיימן עודה וחברי הרשימה המשותפת שתומכים בטרור ולא מכירים בכלל בזכות קיומה של מדינת ישראל - תגידו לי ממשלת מעבר, רק לשלושה חודשים. אסור שהממשלה הזאת תהיה אפילו יום אחד", אמר נתניהו.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום