יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יוצא במתקפה נגד חברי הרשימה המשותפת

אחרי שחברי הכנסת הערבים תקפו מאז שעות הבוקר את ראש הממשלה ואת צה"ל על חיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי ("מנצלים את הדם הפלסטיני לצרכים פוליטיים בישראל") יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תוקף (השיח על הקמת ממשלה בתמיכת הערבים - חסר אחריות)

פוליטי 12.11.2019 | 14:09

איימן עודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שחברי 'הרשימה המשותפת' תקפו מאז שעות הבוקר את הפעולה הצבאית שהביאה לחיסולו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה מה שגרר להסלמה בדרום בו שוגרו לעבר ישראל למעלה ממאה טילים - יו"ר הכנסת קורא שלא לשתף פעולה קואליציונית עם חברי הרשימה הערבית המשותפת.

בפגישה עם בכירים מארגון CSA (Council for a Secure America) אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי "הקולות היחידים שלא השמיעו תמיכה בפעולת צה"ל וכוחות הביטחון הגיעו מהרשימה המשותפת. חברי הרשימה היו היחידים שיצאו בהצהרות פוליטיות בטענה שהחיסול היה החלטה פוליטית".

לדבריו, "התבטאויות אלו מבהירות עוד יותר עד כמה חסר אחריות כל השיח הזה על הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. ברור שלא מדובר בטענה נגד מוצא אתני של חבר כנסת כזה או אחר. זו גישה בסיסית בנוגע לביטחון אזרחי ישראל. יהודים, ערבים, דרוזים וצ'רקסים. טילים מעזה לא מבחינים בהבדל".

כאמור, בציוצים ברשת הטוויטר תקפו חברי הכנסת הערבים מאז שעות הבוקר את התנהלות הצבא ואת ראש הממשלה. חבר הכנסת היימן עודה כתב, "אדם ציני שהפסיד שתי בחירות ברצף ישאיר רק אדמה חרוכה בניסיון נואש להישאר בתפקידו. במשך עשור קם כל בוקר במטרה להעמיק את הכיבוש ולהרחיק את הסיכוי לשלום - וכך עשה גם היום".

חבר הכנסת יוסף גאברין תקף אף הוא, "נתניהו החליט לפתוח עכשיו במערכה צבאית מטעמים פוליטיים ברורים - הן כדי להרחיק את תשומת הלב מעיסוק בשחיתות שלו והן כדי לקרב אופציה של ממשלת אחדות ולהישאר בתפקיד. נתניהו מחרחר מלחמה מאינטרסים פוליטיים אישיים. צריך להתנגד למלחמה זו בכל תוקף".

יו״ר בל״ד חבר הכנסת מטאנס שחאדה אנר, ״המטרה האמתית של החיסול בעזה היא ביטול כל אפשרות להקמת אלטרנטיבה לממשלת נתניהו. שוב, כמו תמיד, מנצלים את הדם הפלסטיני לצרכים פוליטיים בישראל. רק סיום הכיבוש והמצור על עזה יכולים למנוע את שפיכות הדמים״.

חברת הכנסת עיידה תומא סולימאן תה גם היא את הפעילות וכתבה הבוקר, ״הציניות והאכזריות של נתניהו לא יודעות גבול - הוא פותח במלחמה כתרגיל פוליטי. מוכרחים לעצור את האש עכשיו, לפני שנדרדר לעוד ועוד הרג״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום