נתניהו יבקש השבוע חסינות: "איננה התחמקות"

נתניהו עוד לא קיבל החלטה, אולם ב'ערוץ 12' מדווחים הערב כי ראש הממשלה צפוי לבקש השבוע חסינות מהכנסת מפני העמדתו לדין | בליכוד מבהירים כי "חסינות היא עניין זמני לתקופת כהונה בלבד ואיננה התחמקות מהעמדה לדין"

פוליטי 28.12.2019 | 21:37

בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רגע לפני תום 30 הימים, בהם בנימין נתניהו זכאי לבקש חסינות מהכנסת, ראש הממשלה צפוי להגיש השבוע בקשה רשמית מהכנסת לקבל חסינות מהעמדה לדין, כאשר בליכוד מבהירים כי ההליך לא הגיע כדי להתחמק מהעמדה לדין.

על פי הדיווח ב'ערוץ 12', לקראת יום חמישי הבא אז יסתיימו 30 הימים, בהם זכאי נתניהו לבקש חסינות מהעמדה לדין, נתניהו יגיש את הבקשה במהלך הימים הקרובים, כשבליכוד יתאמצו שלא לעורר דיון ושיח סביב הבקשה.

נתניהו ינמק את בקשתו בכך שהוא קיבל בשבוע שעבר את אמון הציבור בפריימריז למרות שלושת כתבי האישום שהוגשו נגדו, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, כאשר ההליך בכנסת יתעכב עד להרכבת וועדת הכנסת.

הליך החסינות מעניק לראש הממשלה חסינות מהעמדה לדין באותה הכנסת, כאשר כביכול כתב האישום בטל ובאם ירצה היועץ המשפטי להעמיד את נתניהו לדין, הוא יאלץ להמתין עד לכנסת שלאחריה כדי להגיש את כתב האישום, כאשר קודם הקמת הממשלה טרם הוקמה וועדת הכנסת דבר שנתון כעת לפתחה של סיעת 'כחול לבן' המחזיקה כיום בראשות הוועדה המסדרת - באמצעות היו"ר ח"כ אבי ניסנקורן.

קודם פיזור הכנסת האחרונה העלו במפלגת 'העבודה', הצעה להקים וועדה בה נתניהו לא ימצא את הרוב הדרוש בכדי לקבל את החסינות, כאשר ההחלטה נתונה לפתחו של אביגדור ליברמן וסיעתו המהווים לשון מאזניים בכנסת. שבאם הוועדה לא תקום, ההליך יתעכב עד להרכבת הוועדה שתקום לאחר הרכבת הקואליציה והממשלה הבאה.

בליכוד מיהרו להגיב לדיווח, כשהם מחד מאשרים את הפרטים, אך מנגד מבהירים כי טרם קיבלו החלטה ברורה. בהודעה ששיגרו הערב נמסר: "בניגוד לדיווחים, חסינות היא עניין זמני לתקופת כהונה בלבד ואיננה התחמקות מהעמדה לדין. בכל מקרה ראש הממשלה נתניהו טרם קיבל החלטה בנושא והוא יודיע על החלטתו בימים הקרובים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום