בכחול לבן מאיימים - נתניהו יוצא למתקפה

לקראת חוות דעתו של יועמ"ש הכנסת בנוגע לסמכותו של יו"ר הכנסת אדלשטיין לכנס ועדה שתדון בבקשת החסינות של נתניהו, בכחול לבן מאיימים כי יכנסו את הועדה גם ללא הסכמתו של אדלשטיין והם תוקפים אותו בסרטון חדש "יולי בלי פחד, אל תהפוך את הכנסת למקלט לעבריינים" • נתניהו לא נשאר חייב

פוליטי 11.1.2020 | 21:36

בנימין נתניהו / בני גנץ צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהדד ליין שהוטל על יום חמישי האחרון פג, ובעקבות כך שיועמ"ש הכנסת הודיע כי הוא יציג את חוות דעתו מחר בעניין כינוס וועדת הכנסת שתדון בחסינות של נתניהו, המערכת הפוליטית נכנסת לכוננות.

ביום חמישי הודיעו בכנסת, כי חוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הכנסת בנוגע לסמכותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לכנס את ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה. אדלשטיין צפוי בכל מקרה לסרב להקים את הודעה.

בכחול לבן מתכוונים לכנס את הוועדה בין כה, והם מאיימים גם לפעול להחלפת יו"ר הכנסת במועמד מטעם מפלגתם. יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בערב שבת, כי "מיד אחרי שיועמ"ש יפרסם את עמדתו, אנחנו נפעל לכינוס הוועדה ולקיים את דיוני החסינות. אני מאוד מקווה שזה יקרה בהסכמתו של אדלשטיין, ואם לא-זה יקרה בלעדיה" פסק.

בנוסף, בכחול לבן שיגרו סרטון קמפיין על ראשו של אדלשטיין בו ציטטו אותו כאומר כי "אסור לנו לאפשר להפוך את החסינות לכלי בידי עבריינים" הם הוסיפו בסרטון: "יולי בלי פחד, אל תהפוך את הכנסת למקלט לעבריינים".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הערב למתקפה ואמר כי "כחול לבן יודעים שהם לא יכולים לנצח אותנו. מול ההישגים האדירים שהבאתי למדינת ישראל בעשור הטוב ביותר בתולדותיה אין להם מה להציע - עכשיו כשאנחנו על סף צעדים היסטוריים נוספים שאני עובד עליהם הם עסוקים רק בדבר אחר- רק לא ביבי, וכדי לממש את זה הם ממציאים כללים וחוקים חדשים: רק לביבי. חוקי ביבי".

נתניהו תקף גם את יועמ"ש הכנסת ואמר כי כחול לבן "לא מעניין אותם שהיועמ"ש של הכנסת נמצא בניגוד עניינים חריף. רעייתו היא פרקליטה בכירה בצוות התביעה שתפר את התיקים ההזויים נגדי. מצד אחד היא תובעת אותי, ומצד שני הוא מכריע בהגנה שלי. הבנתם?

נסו לדמיין רגע את ההפך, שרעייתו לא הייתה פרקליטה בכירה בצוות התביעה נגדי אלא פרקליטה בכירה בצוות ההגנה שלי. היו אומרים מיד שזה לא רק ניגוד עניינים חריף, זה מרמה והפרת אמונים בנסיבות מחמירות, תיק 5000. כשתפסו אותו על חם על ניגוד העניינים הזה, מה הוא אמר? הוא אמר שהוא ורעייתו מעולם לא דיברו על התיקים האלה. אתם מאמינים לזה? התיק המפורסם ביותר של תולדות המדינה ששניהם עוסקים בו והם מעולם לא דיברו על זה. הם חושבים שאנחנו טיפשים?".

"לא אכפת להם" אומר רוה"מ. "הם איבדו את הבושה. כשהמטרה היא להפיל את ממשלת הימין בראשותי, כל האמצעים כשרים. שלא תטעו, בשבועות הקרובים כחול לבן יתעסקו רק בזה כי אין להם שום דבר להציע מול ההישגים הכבירים שלנו. אז אם זה כל מה שיש להם להציע, שיהיה להם לבריאות. אנחנו נמשיך בעשייה ואנחנו ננצח".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום