יועמ"ש הכנסת: אדלשטיין אינו יכול למנוע את כינוסה של הוועדה

אחרי סאגה ממושכת, ולאחר דרישת הליכוד מביהמ"ש למנוע את פרסום חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת בנושא הקמת הועדה שתדון בחסינותו של ראש הממשלה, בית משפט העליון העליון דחה את בקשת הליכוד • היועמ"ש לכנסת: "יו"ר הכנסת אינו יכול למנוע את כינוסה של הוועדה"

פוליטי 12.1.2020 | 16:14

פלאש 90

בית המשפט העליון דחה את בקשת הליכוד למנוע את פרסום חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת. 

לאור זאת, העביר היועץ המשפטי לכנסת ליו"ר הכנסת את חוות דעתו בעניין היקף שיקול הדעת של יו"ר הכנסת בנוגע לכינוס הוועדה המסדרת ומליאת הכנסת בפגרת בחירות.

לעניין כינוסה של הוועדה המסדרת: עמדת היועץ המשפטי לכנסת היא כי יו"ר הכנסת אינו יכול למנוע את כינוסה של הוועדה המסדרת לצורך קיום דיון בהקמת הוועדות הקבועות, לרבות ועדת הכנסת.

לעניין כינוס המליאה: עמדת היועץ המשפטי לכנסת היא כי ככל שהוועדה המסדרת תגבש הצעה בדבר הרכב הוועדות הקבועות, יוכלו הממשלה או 25 חברי כנסת לבקש את כינוס המליאה ויהיה על יו"ר הכנסת להיענות לדרישה זו.

בני גנץ מיהר להגיב ומסר, כי "הנחיתי את יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת ולהקים את ועדת הכנסת בכדי לדון בחסינות נתניהו. נתניהו ביקש- נתניהו יקבל".

יו״ר הוועדה המסדרת, ח״כ אבי ניסנקורן: ״על יו״ר הכנסת להתנהל כעת בצורה הממלכתית המתחייבת ולאפשר את כינוס הוועדה המסדרת באופן מיידי. אפעל להקמת ועדת הכנסת החל ממחר ונקיים את דיוני החסינות בצורה הוגנת ויעילה״.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום