ליצמן חושף: התוכנית שתגדיל את כוחן של הסיעות החרדיות

במהלך ישיבת הנהלת 'אגודת ישראל' שהתכנסה לאשר מחדש את רשימת הסיעה לכנסת ה- 23 וכן את ההסכם מחדש עם 'דגל התורה' שמתעכב פעם נוספת, חשף יו"ר 'יהדות התורה' השר יעקב ליצמן את התוכנית שתנסה להגדיל את כוחן של הסיעות החרדיות בכנסת הבאה

פוליטי 12.1.2020 | 19:01

כנס אגודת ישראל בחיפה צילום: באדיבות המצלם

הנהלת 'אגודת ישראל' התכנסה היום (ראשון) לאשר מחדש את רשימת הסיעה לכנסת ה- 23 וכן את ההסכם מחדש עם 'דגל התורה' שמתעכב פעם נוספת. במהלך הישיבה חשף יו"ר 'יהדות התורה' השר יעקב ליצמן את התוכנית שתנסה להגדיל את כוחן של הסיעות החרדיות בכנסת הבאה.

ליצמן התייחס בפתח דבריו למצב חילולי השבת בארץ ואמר כי "הנושא של חילול שבת פרוץ מאוד, בכל המקומות בעיריות, צריך לברך את האלו שלא בחרו בזה". לדבריו, "המצב זה התוצאה שיש הסתה. אבל העיריות משלמים כסף שהם מקבלים מהמדינה צריך לבדוק אם קיבלו ממשרד הפנים או לא".

ישיבת אגודת ישראל

לדברי השר, "יש רעיון שאנחנו בודקים שבבחירות הבאות נפנה לציבור המסורתי, אלו ששומרים שבת, שלא מצביעים למפלגה דתית / חרדית וכאלה שמצביעים למפלגות החילוניות. ונומר ששומרי השבת יצביעו לדתיים שזה יהיה קונטרה למי שפוגע בשבת העיקר שיצביעו לדתיים כמחאה על חילול השבת"

"לנתניהו זה לא יפריע כי אנחנו מילא בבלוק", הבהיר השר שדאג שלא תצא כותרת כותרת שתכעיס את ראש הממשלה שהוא מוסיף כי "צריך לעשות משהו דרסטי כדי למחות נגד חילול שבת". את דבריו בעניין הוא סיכם ואמר: "יש עוד מקום לעלות במנדטים".

בדבריו בכינוס אגודת ישראל התייחס עוד השר ליצמן לנושא תקציב הישיבות ואמר, כי "אנחנו כבר בינואר אין תקציב מדינה ובזמן שמדברים על בחירות רביעיות זה בהחלט צריך להדאיג אותנו ולראות מה עושים לגבי תקציב הישיבות של כולם. אני יודע שחבר הכנסת גפני מטפל בזה ונפגש עם שר האוצר ואני בטוח שהוא יטפל בזה. אנחנו לא נעבור על זה לסדר היום".

כזכור, דבר הקיצוץ פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כשהקיצוץ נכנס לתוקפו החודש.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום