הוועדה אישרה עוד צעד בדרך להסרת החסינות

בתום דיון סוער - הוועדה המסדרת אישרה את הצעת ההחלטה שסוללת את הדרך להקמת וועדת הכנסת שתסיר את דרישת החסינות של רה"מ נתניהו

פוליטי 13.1.2020 | 12:51

הדס פרוש, פלאש 90

בתום דיון סוער ובתמיכת 16 חברי כנסת, מול התנגדות ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) בלבד - הוועדה המסדרת אישרה את הצעת ההחלטה שסוללת את הדרך להקמת וועדת הכנסת שתסיר את דרישת החסינות שביקש ראש הממשלה נתניהו.

על פי ההצעה שאושרה, הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות; ואולם דיונים כלליים בנושאי פיקוח על הממשלה, דיונים בהצעות לסדר היום שהועברו מהמליאה ודיוני חקיקה וחקיקת משנה, יחייבו אישור של יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת.

הוועדה תוכל להתכנס שוב ולהקים את הוועדה המסדרת למרות התנגדות יו"ר הכנסת. כבר בשבוע הבא תחל הוועדה את דיוניה בעניין החסינות של ראש הממשלה נתניהו.

יצוין כי במהלך הדיון הסער התעמתו חברי בלוק הימין עם נציגי כחול לבן וניסו לטעון שקיום הדיון אינו חוקי. אולם הטענות שלהם הוסרו בזה אחר זה על ידי היועצת המשפטית של הוועדה. לאור זאת, החליט יו"ר סיעת הליכוד חבר הכנסת מיקי זוהר להחרים את הדיון ויצא יחד עם שאר חברי הבלוק.

בתוך כך, בישראל ביתנו צפויים לדרוש בנוסף גם את הקמת כל ועידות הכנסת, מה שעלול להציב את הבחירות של היו"ר החרדי של ועדת הכספים חה"כ גפני לבחירה מחדש. במידה ובקשת ישראל ביתנו תתקבל, גפני יאלץ שוב לבקש את תמיכת הרשימה המשותפת; ולא - הוא יודח מתפקידו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום