היועמ"ש: טרם התקבלה החלטה, האם להגיש כתב אישום נגד התאגידים בתיקי 2000 ו-4000

במענה לפניית ארגון לביא, מדוע הוא אינו מעמיד לדין את התאגידים המעורבים בתיקים 1000 ו-2000, השיב היועמ"ש לממשלה כי האפשרות להעמדתם לדין עדיין נשקלת וכי טרם התקבלה בעניין | לדבריו, קיימים הבדלים מהותיים בין "בשר ודם" לבין "ישויות משפטיות" 

חדשות בארץ 22.1.2020 | 21:09

אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

עו"ד אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, התייחס לעניין חקירות בהם הוחלט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - באשר לתאגידים המעורבים.

מדובר בפנייה של ארגון 'לביא' לגבי העמדה לדין של תאגידי "בזק" "וואלה" ו"ידיעות אחרונות", במסגרת תיקים 1000 ו-2000. במכתב מבהיר מנדלבליט כי טרם החליט אם להעמיד את התאגידים לדין.

"בניגוד לנטען בפניות, אפשרות העמדתם לדין של תאגידים אלו בפרשות המדוברות, עודנה נשקלת" כתבה עו"ד עדי מנחם באר, עוזרת היועמ"ש מנדלבליט. "טרם התקבלה החלטה בעניין".

במכתב מבהירים במשרד המשפטים כי קיימים הבדלים מהותיים בין שיקולי העמדה לדין של חשודים "בשר ודם" לבין שיקולי העמדה לדין של "ישויות משפטיות". עוזרת היועמ"ש מפרטת כי בתאגידים קיימים שורה של שיקולים ייחודיים המשמשים לצורך גיבוש ההחלטה בשאלת העמדתם לדין, "שאינם רלוונטיים כלל לחשודים בשר ודם".

עם זאת, במקרים מסוימים בהם מעורבים חשודים בשר ודם יחד עם תאגידים, "ההחלטה על העמדה לדין של כלל הגורמים מתקבלת במשותף, ואולם הדבר אינו הכרחי ונגזר מנסיבותיו המיוחדות של כל מקרה ומקרה".

עו"ד עדי מנחם באר הוסיפה בשם היועמ"ש מנדלבליט, כי עם השלמת בחינת הנושא, יתקבלו ההחלטות בעניינים של התאגידים בזק, וואלה וידיעות אחרונות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום