סוריה מאשימה: ישראל ביצעה תקיפות ליליות ב-2 מוקדים בסוריה

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה שמערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור חומס וליד קונייטרה • צבא סוריה האשים את ישראל לפחות באחת מהתקיפות • על רקע המצב: בשעה 5 לפנות בוקר החליטה ישראל על סגירת המרחב האווירי ברמת הגולן • צפו בתיעוד מהתקיפות

חרבות ברזל 5.3.2020 | 08:39

תקיפה בסוריה צילום: באדיבות המצלם

סוכנות הידיעה הסורית הרשמית סאנא דיווחה הלילה (חמישי) על הפעלת מערכות ההגנה האוויריות בשני מוקדים – בפעם הראשונה במרכז המדינה באזור חומס, ולאחר דקות ספורות גם באזור קונייטרה. מאוחר יותר פורסמה הודעה של צבא סוריה, לפיה מטוסי קרב ישראליים שחגו מעל לבנון תקפו בסיסים באזור חומס. כך מפרסמים דין שמואל אלמס ודניאל סיריוטי בישראל היום.

על פי הדיווח, כמה שעות לאחר התקיפות, בשעה 5 לפנות בוקר, החליטה ישראל על סגירת המרחב האווירי ברמת הגולן, ממזרח לנהר הירדן נסגר לטיסות אזרחיות בגובה של יותר מ-5,000 רגל. ההנחיה תקפה לשלושה ימים.

בחלק מכלי התקשורת הערביים ייחסו את התקיפה לישראל. לפי דיווחים בלבנון, מדובר בטילים שהשמידו מטרות בחומס. בד בבד, בדיווח אחר נטען כי יעד התקיפה היה משלוח טילים שהיה מיועד להגיע מסוריה לחיזבאללה בלבנון. בין שורת היעדים שהותקפו, לפי הדיווחים, ישנם בסיסים של משטר אסד - כולל שדה התעופה אל-דבה. בבסיס זה התבצעה במאי 2018 תקיפה שיוחסה לישראל וידוע כי הוא משמש כוחות של חיזבאללה בסוריה.

לאחר תקיפה זו, דיווחו ברשת סאנא של משטר אסד כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו גם נגד טילים שנורו לעבר יעדים בדרום-מערב קונייטרה - מחוז שבו ישראל מרבה לתקוף לאחרונה. הם אף האשימו באופן ישיר את ישראל וטענו כי התקיפה בחומס ובקונייטרה בוצעה בו זמנית ממטוסים מעל שמי לבנון ומרמת הגולן.

חומס אינו מחוז השכיח ביותר לתקיפות ישראל בשל קרבתו היחסית לבסיס הצי הרוסי בטרטוס, וכן לבסיס חיל האוויר הרוסי "חמיימים" בלטקיה שאף הוא לא מרוחק במיוחד משם. עם זאת, ידוע שמיליציות פרו-איראניות פועלות בכל מחוזות סוריה - על אחת כמה וכמה מתחילת ההסלמה בין משטר אסד לבין טורקיה. כמו כן, שדה התעופה T-4 נמצא שם. ובכל זאת, ישראל מרבה לתקוף באזורי קונייטרה ודמשק, על פי דיווחים זרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום