דד ליין עד יום רביעי להחלפת יו"ר הכנסת

שופטי בג"צ הורו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס את מליאת הכנסת עד יום רביעי, כדי לאפשר לכנסת להצביע על הדחתו של היו"ר והחלפתו

פוליטי 23.3.2020 | 14:02

יולי אדלשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שופטי בג"צ בראשות נשיאת בית המפשט העליון אסתר חיות והשופטים מלצר, הנדל, פוגלמן ולסוברג הורו ליושב ראש הכנסת לכנסת את מליאת הכנסת ולא יאוחר מבעוד יומיים כדי להצביע על החלפת תפקיד יו"ר הכנסת.

ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה משולבת של סיעות כחול לבן וישראל ביתנו והתנועה לאיכות השלטון, שטענו כי יושב ראש הכנסת מונע קיום הצבעה על החלפתו, אף שקיים רוב של חברי כנסת שדרשו זאת מספר פעמים.

בעניין החלפת תפקיד יו"ר הכנסת ופינוי מקומו של יולי אדלשטיין, הורו שופטי בג"צ כי "לכנסת כי אין להמתין אלא פרק זמן קצר נוסף להעלאת ההצעה לבחירת יושב ראש קבוע לכנסת וכן בהינתן עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי ראוי שכך יעשה בהקדם האפשרי".

השופטים ביקשו מיושב ראש הכנסת ומתנועת הליכוד להודיע ולקבל את עמדתם האם הם נכונים להעלות את נושא החלפת היו"ר על סדר היום של הכנסת בהקדם האפשרי "ולא יאוחר מיום רביעי הקרוב".

כזכור, בסיעת הליכוד הודיעו כי באם יוחלף תפקיד יו"ר הכנסת, כשהמועמד מטעם כחול לבן הוא מאיר כהן מסיעת יש עתיד, הרי שהדבר יגרום לסיום השיחות על הקמת ממשלת אחדות. בליכוד מאשימים את כחול לבן בכך שהם גוררים את המדינה לבחירות רביעיות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום