בימין קוראים לצפצף על בג״צ: "הנשיאה תפתח את המליאה בעצמה"

לאחר שהרכב שופטי בית המשפט העליון פסק כי על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להביא להצבעה במליאה את תפקיד יו"ר הכנסת, בימין תוקפים את בג"צ וטוענים כי הוא הופך את הכנסת לחותמת גומי • "בית המשפט השתלט באופן רשמי על הכנסת" • בכחול לבן מיהרו לתקוף את הימין

פוליטי 23.3.2020 | 15:27

יולי אדלשטיין ויאיר לפיד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר פסיקת שופטי בית המשפט העליון בשבתם כבג"צ, שהורו ליו"ר הכנסת להעלות את ההצבעה על החלפת תפקיד יו"ר הכנסת עד ליום רביעי הקרוב - בימין קוראים ליו"ר הכנסת לצפצף על החלטת השופטים ובשמאל תקופים.

השר יריב לוין אמר לאחר ההחלטה: "בית המשפט השתלט באופן רשמי על הכנסת, ומהיום הפך העליון את יו"ר הכנסת לחותמת גומי, כאשר את הכנסת והמליאה מנהלים שופטי העליון". לוין קרא לאדלשטיין "להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה".

השר לוין הוסיף ותקף כשאמר כי "אם הנשיאה חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה. כך יהיה ברור שמדובר בהפיכה שלטונית של קומץ שופטים הבוחרים את עצמם בחדרי חדרים".

גם שרת המשפטים לשעבר, חברת הכנסת איילת שקד תקפה את ההחלטה וכתבה: "אלו שפונים לבג"צ בשבתו כגננת של הכנסת, הם אלו שממיתים את הדמוקרטיה". לדבריה, "בדמוקרטיה בג"צ לא קובע לכנסת כיצד להתנהל ולא שם עצמו מעל הכנסת. רק הכנסת סוברנית להחליט מתי תתכנס ומתי תצביע בהתאם לחוק ולתקנון. לא בג"צ".

בכחול לבן מיהרו לתקוף את הקריאות בימין ואת השר יריב לוין ומסרו: "אדוני השר לוין, מנחם בגין הסנדק שלך, היה מתבייש במה שכתבת. דמוקרטיה היא דמוקרטיה ולא רק כשנוח לכם ולנתניהו. תכבדו את הכרעת הרוב ותפסיקו לפגוע במוסדות המדינה".

הקריאות לאדלשטיין להתעלם מהחלטת שופטי בג"צ הגיעו גם מהסיעות החרדיות, כשסגן השר מאיר פרוש אמר כי "ההתערבות של בג"ץ בהליך התנהלות הכנסת מוכיח שוב את מה שהתרענו מפניו כבר שנים רבות - בג"ץ שואף לדיקטטורה משפטית בישראל".

"אני קורא ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבל ייתן יד לפגיעת בית המשפט בנבחרי הציבור" הוסיף פרוש שאמר עוד כי היא "מחזק את ידיו להגן על עבודת הכנסת ולמנוע את התערבותם של השופטים, חשובים ככל שיהיו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום