ניסו להינצל מהקורונה: הבעל מת, האשה במצב אנוש

בעקבות המלצת טראמפ על נטילת "כלורוקווין" נגד הקורונה: בני זוג מאריזונה שבארצות הברית נטלו בטעות את התרופה הלא נכונה • הבעל נמצא מת ואשתו נמצאה במצב אנוש

חדשות בעולם 24.3.2020 | 08:28

מתנדבי מד"א, אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

גבר מפיניקס שבאריזונה מת ואשתו במצב אנוש לאחר שבני הזוג לקחו כלורוקין פוספט, תוסף ששימש לניקוי אקווריומים לדגים. ככל הנראה הם לקחו את החומר לאחר שטעו בזיהוי התרופה "כלורוקווין" עליה המליץ נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לטיפול בקורונה.

בני הזוג בשנות השישים לחייהם החלו לחוש ברע כחצי שעה לאחר נטילת החומר. הם הזמינו כוחות הצלה, וכשהגיעו לא נותר להם אלא לקבוע את מותו של הבעל. האשה הצלילה להקיא חלק מהחומר, ופונתה לבית החולים במצב אנוש.

"בהתחשב באי הוודאות סביב COVID-19, אנו מבינים שאנשים מנסים למצוא דרכים חדשות למניעה או טיפול בנגיף זה, אך נטילת תרופות עצמית אינה הדרך לעשות זאת," אמר ד"ר דניאל ברוקס. "הדבר האחרון שאנחנו רוצים כרגע זה להעמיס את מחלקות החירום שלנו בחולים שמאמינים שהם מצאו פיתרון מעורפל ומסוכן שעלול לסכן את בריאותם."

כזכור, במסיבת עיתונאים שהתקיימה בשבוע שעבר הצהיר טראמפ כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את השימוש בתרופה נגד מלריה הנקראת כלורוקווין לטיפול בחולים הנגועים בנגיף קורונה. גם לאחר שה-FDA הבהיר כי עדיין צריך לבדוק את התרופה לשימוש זה, טראמפ המשיך לטעון כי התרופה יעילה נגד הנגיף.

התרופה מתקבלת על פי מרשם רופא, ומשרד הבריאות האמריקאי דוחק כעת ברופאים שלא לרשום אותה לאנשים שאינם מאושפזים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום