אכזבה מהתנהלות שר הבריאות במשבר הקורונה

סקר חדש שמתפרסם הערב מגלה כי הציבור מאוכזב מאוד מתפקודו של שר הבריאות יעקב ליצמן • מנגד - ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב זוכים דווקא לאמון של חלקים נרחבים בציבור • תוצאות הסקר המלאות

פוליטי 24.3.2020 | 21:48

יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר שנערך במכון 'דיירקט פולס' עבור חדשות 12 מגלה: אכזבה מהתנהלות שרי הממשלה החרדית בטיפול בנגיף הקורונה. לצד זאת לצד התרשמות מהתנהלות מנכ"ל משרד הבריאות וראש הממשלה. בנוסף, הסקר בחן גם גם את עמדת הציבור על האפשרות של הטלת סגר על מדינת ישראל.

מהנתונים עולה כי 61% מכלל הנשאלים מביעים שביעות רצון מתפקודו של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, זאת על אף הביקורות שמתחו מאות רופאים על המנכ"ל ואף דרשו בפיטוריו. בנוסף, 57% מהמשיבים מרוצים מהתנהלותו של בנימין נתניהו במשבר. 

שר הביטחון נפתלי בנט, שמרבה להתראיין ולכנס הצהרות לתקשורת בשבוע האחרון, מקבל את אמונם של 29% מהנשאלים.

כשמגיעים לשר הבריאות יעקב ליצמן, המספרים צוללים עוד, כאשר רק 22% מהנשאלים מרוצים מתפקודו של ליצמן. שר האוצר משה כחלון זוכה לתמיכה של 21% בלבד ושר הפנים דרעי זוכה ל-13% תמיכה בלבד. בתחתית הרשימה - רק 8% מרוצים מתפקוד ראשי כחול לבן בהתייחס למשבר. 

עוד עולה מהסקר, שנערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון בעלי Direct Polls LTD, כי 65.69% מהנשאלים בקרב היהודים רואים בהטלת סגר מלא על כל המדינה "צעד שקול ואחראי" לאור המצב, לעומת 51% במגזר הערבי.

23.5% מהנשאלים אמרו כי צעדים אלו הם בגדר מעט מדי ומאוחר מדי ביחס למצב, זאת לעומת 42.96% מהמשיבים במגזר הערבי. 10.7% ענו שמדובר בצעדים מוגזמים ביחס למתרחש בעולם, זאת ביחס ל-6% שסבורים כך במגזר הערבי.

הסקר נערך בתאריך ה-21 במרץ 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,161 נדגמים מהאוכלוסייה היהודית ובקרב 1,307 נדגמים מהאוכלוסייה הערבית הבוגרת (18+) בישראל, טעות הדגימה הסטטיסטית עומדת על 3.5%+- בהסתברות של 95%.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום