יהודי מרוקו מתחננים: התפללו לרפואת מזכי הרבים החולים בנגיף

על רקע משבר הקורונה: יהודי מרוקו פונים בתחינה להרבות בתפילה עבור מזכי הרבים במרוקו אשר יש חשש כי נדבקו בנגיף 

חדשות בעולם 24.3.2020 | 22:10

חיטוי רחובות מפני הקורונה צילום: פלאש 90

על רקע משבר הקורונה: יהודי מרוקו פונים לעדות ישראל בכל אתר ואתר בתחינה להרבות בתפילה עבור מזכי הרבים במרוקו המפיצים את תורת ה' ללא ליאות, ומטפלים בכל ענייני הכשרות היוצאת ממרוקו למדינות רבות בעולם.

"רבי יצחק ז'אקי בן איידא, רבי יצחק סבג מנהל התלמוד תורה בקזבלנקה ורב בית הכנסת נוה שלום, ובנו הרב החשוב רבי נסים רפאל בן נטלי רבקה המוסר נפשו על עניני הכשרות ללא ליאות - המאושפזים בבית החולים במרוקו עם חשש כבד שנדבקו בנגיף. אנא הרבו בתפילה בעבורם בתוך שאר חולי עמך ישראל די בכל אתר ואתר".

כזכור, הקהילה היהודית בעיר קזבלנקה תחת חשש כבד מהתפשטות הנגיף והידבקותם של כמה מאנשי הקהילה. בין הנדבקים" כמה רופאים, אנשי עסקים ואישי ציבור שנדבקו. בתקשורת במרוקו דווח כי אנשי הקהילה היהודית לא מקפידים על ההוראות של הממשלה להימנע מהתקהלויות.

בנוסף, העיתון המרוקני 'א-סבאח' דיווח היום כי שוררת בהלה בקהילה היהודית בעיר קזבלנקה, דרומית לבירה רבאט, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והידבקות של מספר מאנשי הקהילה (שמרוכזת בעיקר באותה עיר, כ-1,200 איש).

בין השאר דווח על כמה רופאים, איש עסקים ואיש דת שנדבקו. גורמים אמרו לעיתון כי אנשי הקהילה היהודית בקזבלנקה לא מקפידים על ההוראות של הממשלה להימנע מהתקהלויות. במרוקו עד כה דווח באופן רשמי על 143 נדבקים, בהם ארבעה שמתו מהנגיף.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום