התפטרות אדלשטיין: בימין זועמים, בשמאל מברכים

חילוקי דעות חריפים בזירה הפוליטית סביב התפטרותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין • בשמאל טוענים: "יו"ר הכנסת מבזה את בית המשפט העליון" • בימין כועסים: "פסיקה שדגל שחור מתנוסס מעליה. יום עצוב למדינת ישראל"

פוליטי 25.3.2020 | 12:17

יולי אדלשטיין צילום: הדס פרוש, פלאש 90

התפטרותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הבוקר (רביעי) מביאה לתגובות נרחבות מכל הקשת הפוליטית. בימין כמובן זועמים נוכח ההחלטה ומבקרים בחריפות את שופטי בג"ץ, בשמאל לעומת זאת מביעים קורת רוח.

התגובות בימין

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין מקריב את עצמו בממלכתיות ראויה להערכה על מזבח הדיקטטורה השיפוטית. בהתפטרותו מגן יו"ר הכנסת על הדמוקרטיה הישראלית ועל עצמאותה החשובה של הכנסת ומסרב לקיים פסיקה שדגל שחור מתנוסס מעליה. יום עצוב למדינת ישראל.

ח"כ אורי מקלב: התפטרות יו"ר הכנסת אדלשטיין משקפת את האנרכיה השלטונית של שלטון הבג"ץ לאורך זמן רב במדינה ואת הפערים בין עת החירום שהעם והעולם נמצא בו לבין ההתנהלות הפוליטית והאחראית שהיתה מצופה מאנשי כחול לבן. עוד לא מאוחר, זה העת לתקן זאת. 

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: החלטת יו"ר הכנסת להתפטר מצערת. הוא יו"ר הרשות המחוקקת ודווקא למען הרוח הממלכתית ולמען משטר תקין הוא היה צריך להודיע לבג"צ שאין להם סמכות בנוגע לסדר הדיון בכנסת. יולי, אתה עדיין יכול להתחרט ולמשוך את מכתב ההתפטרות. אחרת זה יהיה פספוס גדול שיעלה לכולנו ביוקר עכשיו ובעתיד.

ח״כ אופיר סופר (ימינה): התפטרותו של יולי מבטאת את השבר הגדול בו נמצא עם ישראל. ‏יולי אסיר ציון, ממלכתי, נאמן ארץ ישראל, עם ישראל ותורתו. אין ראוי ממנו לכהן כיו"ר הכנסת בעת הזו. ‏אופן התפטרותו הינו קריאה נוספת לכולנו נבחרי הציבור להתעשת ולפעול להקמת ממשלת חירום לאומית.

התגובות בשמאל

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ: מביש לראות את אדלשטיין מסיים כהונה ארוכה בחוסר ממלכתיות וחוסר כבוד לכנסת ולציבור. בדרך החוצה הוא משמיע דברי בלע על בג"ץ וגם דואג להפר את החלטת בית המשפט ולא לקיים הצבעה על יו"ר כנסת חדש עוד היום.

אדלשטיין ושאר חברי הימין המתלהמים נגד החלטת בג"ץ. כדאי שתפנימו: לא נועדתם לשלטון נצחי. לא בג"ץ הוא זה שמפריד אתכם מהכיסא, זה הציבור. היו בחירות, 3 פעמים ברצף, איבדתם את הרוב בכנסת. פשוט מאוד. מספיק להתבכיין.

ח״כ תמר זנדברג: ״התפטרות אדלשטיין לא מבטלת פסיקת בג״ץ. אם לא יכול מצפונית לקיימה טוב שהתפטר אבל הפסיקה לא נוגעת לו כאזרח פרטי אלא כיו״ר מוסד שלטוני. או שהוועדה המסדרת לוקחת פיקוד ומפעילה את הכנסת או שהיא בוחרת סגן שיעשה זאת. בכל מקרה אדלשטיין לא יכול להפר פסיקת בג״ץ בהתפטרות והכנסת חייבת לקיימה״.

חברת הכנסת מרב מיכאלי: ‏מרגישות את זה? אמות הספים רועדות. יו"ר הכנסת מבזה את בית המשפט העליון. המשבר החוקתי הזה הוא התחתית שאליה הגענו בעשר שנות מדרון חלקלק של שלטון נתניהו המושחת. היום יותר מתמיד חייבת לקום דחוף ממשלה שתחליף את נתניהו עכשיו.

ח״כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת, בל״ד): אדלשטיין, יפה שעה אחת קודם. חבל שנזכרתם שיש חשיבות לדמוקרטיה אחרי שהרסתם את המעט שהיה ממנה לפני שעליתם לשלטון. אני מקווה שתהווה דוגמא למושחת מבלפור.

ח"כ עופר כסיף: "אדלשטיין הפר את פסיקת בג"ץ בשירות נתניהו ובכך גורר אותנו למשטר רודני. הוא אומר שבא ממשטר אפל, אך למעשה לשם הוא גורר אותנו. אזרחי ישראל ששאריות הדמוקרטיה יקרות להם חייבים למחות כעת."

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, מול משכן הכנסת: התרגיל המסריח של יולי אדלשטיין. הוא עשה דבר איום ונורא ושיתק את הכנסת, כדי להרוויח 48 שעות. אנחנו פונים כעת לבג"ץ לבקש סעדים נוספים. זה יום שחור לדמוקרטיה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום