אדלשטיין הודיע: אני מצפצף על הוראת בג"צ

אחרי שבג"צ הורו לאדלשטיין לקיים הצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת, אדלשטיין ביצע מהלך פוליטי כשהתפטר מהתפקיד ובכך דחה את הליך הבחירה במספר ימים 

פוליטי 25.3.2020 | 14:19

ח"כ יולי אדלשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדרמה בכנסת נמשכת: לאחר שהתפטר באופן מפתיע בפתח ישיבת המליאה הבוקר, אדלשטיין מתעקש כעת שלא לכנס את המליאה כדי לבחור יו"ר קבוע למשכן כפי שהורו שופטי בג"צ בתחילת השבוע.

אדלשטיין שהודיע על התפטרותו, מיהר לסגור את מליאת הכנסת, מה שלא מאפשר את קיום ההצבעה כהוראת בג"צ כיוון שהתפטרותו של אדלשטיין נכנסת לתוקף רק בעוד 48 שעות, וההזדמנות הבאה לכינוס המליאה היא רק ביום שני, בעוד חמישה ימים.

מי שיכנס לנעלי תפקיד יו"ר הכנסת באופן רשמי הוא חה"כ עמיר פרץ ותיק חברי הכנסת, שיעלה את ההצבעה ביום שני הקרוב, אך בכחול לבן מתעקשים לקיים את ההצבעה עוד היום.

בכחול לבן עתרו שוב לבית לבג"צ כנגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בטענה לביזיון ההחלטה ולביזוי השופטים בכך שהא מסרב להעלות את ההצבעה לבחירות יו"ר קבוע לסדר היום.

גם כשיועמ"ש הכנסת עו"ד אייל ינון הפציר באדלשטיין לכנס את המליאה, האחרון סרב. ינון הודיע לבג"צ כי אדלשטיין מסרב לכנס את המליאה ולקיים ההצבעה למרות הפסיקה.

שופטי בית המשפט שקיבלו את העתירה, הורו ליושב ראש הכנסת היוצא אדלשטיין להשיב עד לשעה 14:30 ולהסביר מדוע הוא מסרב להעלות להצבעה את בחירת יושב ראש הכנסת הקבוע.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום