אדלשטיין לבג"צ: מצפוני לא מאפשר לי לקיים את ההחלטה

יו"ר הכנסת היוצא יולי אדלשטיין מבהיר מדוע הוא נמנע מלכבד את פסיקת בג"צ ומסביר מדוע לא יעלה את ההצבעה על יו"ר כנסת חדש."צו מצפוני לא מאפשר לי לקיים את פסק דינו. בשל כך הודעתי על התפטרותי" 

פוליטי 25.3.2020 | 16:20

יולי אדלשטיין צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

במענה לעתירה שהוגשה, הטוענת כי יו"ר הכנסת אדלשטיין מבזה את פסיקת בית המשפט העליון, יו"ר הכנסת היוצא יולי אלדשטיין מסביר מדוע לא יכבד את החלטת בית המשפט. יועמ"ש הכנסת מבהיר כי ההצבעה נמצאת בבעיה לאור התפטרותו של אדלשטיין.

אדלשטיין כתב בתשובתו לבג"צ, כי "כמי שעמד שנים רבות בראש הכנסת אני מאמין שפסק הדין עלול להוביל, שלא מדעת, למשבר חוקתי, שלא נראה כמותו מאז קום המדינה" לטענתו, בית המשפט התעלם לחלוטין מנוהג של הסכמה שהכנסת פועלת על פיו שנים רבות בוודאי בתקופת מעבר כגון זו שאנו מצויים בה, וכפה את דעתו עליה באופן שאיני יכול להשלים עמו".

יו"ר הכנסת היוצא טוען עוד כי "בית המשפט הנכבד נגרר שלא בטובתו לתוך משא ומתן פוליטי שעוד נמצא בראשיתו ושהוא אינו צד לו ואינו מצוי בנבכיו. אני סבור שאילו בית המשפט הנכבד היה ממתין עם פסק דינו, יתכן והמציאות הפוליטית המשתנה תדיר בכל יום בישראל הייתה משתנה גם אז".

בתשובתו מאשים אדלשטיין את שופטי בג"צ בכך "שהחלטת בית המשפט עלולה להביא להמשך השיתוק הפוליטי שקיים במדינה – שיתוק שהדרך לפתור אותו הוא משא ומתן פוליטי להרכבת ממשלת אחדות, ולא החלטת בית המשפט. כפי שציינתי פעמים רבות, אחדות היא הפתרון היחיד והנכון – פתרון שמבטא הלכה למעשה את בחירתם של אזרחי ישראל".

אדלשטיין הבהיר כי לא יעלה את הנושא להצבעה בזמן שנותר לו עד לסיום כהונתו. התפטרותו תכנס לתוקף תוך 48 שעות מאז הודיע עליה.

אדלשטיין הוסיף, כי "צו מצפוני לא מאפשר לי לקיים את פסק דינו. בשל כך הודעתי על התפטרותי. היא תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות ולאחר מכן יוכל מי שיתמנה לקבל כל החלטה שימצא לנכון לקבל בהתאם לשיקול דעתו. אני מקווה שבית המשפט הנכבד יכבד לכל הפחות את שיקול דעתי הפעם לגבי עצמי ולגבי החלטתי זו. איני מעוניין לבזות את בית המשפט הנכבד, אך לנוכח פסק דינו אני חש שנקלעתי למצב בלתי אפשרי ולכן הודעתי על התפטרותי".

בנוסף, יועמ"ש הכנסת עו"ד אייל ינון הבהיר כי כיוון שהמצב הפוליטי לא אפשר מינוי סגני יושב ראש, אזי רק אדלשטיין יוכל להעלות להצבעה את בחירת היו"ר הקבוע ועל כן הוא נמצא רק בסמכותו של היו"ר הנוכחי יולי אדלשטיין, שהחל מיום שישי את מקומו יתפוס חה"כ עמיר פרץ כמ"מ זמני.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום