הרב הבר עבר טיפול בתרופה ניסיונית לקורונה

יו"ר עמותת "מתנת חיים" הרב ישעיהו הבר שנדבק בנגיף הקורונה ומצבו מוגדר קשה, עבר ביום שישי טיפול ניסיוני שעשוי לסייע לחולים נוספים להחלים מהנגיף

חרדים 16.4.2020 | 17:36

הרב ישעיהו הבר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרב ישעיהו הבר, יו"ר עמותת "מתנת חיים" שחלה בקורונה, מורדם ומונשם בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, וגם במהלך החג לא חל שינוי במצבו, שעדיין מוגדר קשה אך יציב.

טיפול ניסיוני שקיבל ביום שישי עשוי לסייע לחולים נוספים שנדבקו בנגיף, בזכות מנות דם רבות שנתרמו עבורו.

הרב הבר, שהקדיש את חייו לעידוד תרומות כליה מאנשים ולתיווך בין תורמים אלטרואיסטים לחולים הממתינים להשתלה.

בשבוע שעבר הוא חש ברע, ובבדיקה שעבר נמצא חיובי לנגיף.

הרב עבר בעבר השתלת כליה בעצמו, ועל כן נמצא בקבוצת הסיכון, ולכן הוחלט לאשפזו במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי ולהרדימו.

מאז מצבו החמיר עוד, אך הוא מוגדר כיציב.

רופאיו של הרב הבר החליטו לטפל בו בשיטה שטרם הוכחה מחקרית ולהערות לגופו מנות דם שנלקחו מחולי קורונה שהחלימו, מתוך תקווה כי גופם פיתח נוגדנים לנגיף.

מרכז שירותי הדם של מד”א הצליח לאתר חמישה מתאימים. כל אחד מהם תרם שלוש מנות (בסך הכל 15). הבר היה זקוק רק לשתיים, ו-13 הנותרות יוכלו לסייע לפחות לשישה חולים נוספים.

העמותה שהקים הרב הביאה למהפכה בכל הקשור לתרומות כליות, והשבוע הוא היה אמור לחגוג את ההשתלה ה-800 של תורם כליה, אך עקב המצב הטקס נדחה עוד לפניי שנודע שהרב עצמו חלה.

לפני שחלה כתב הרב הבר איגרת לרגל המצב, שהייתה אמורה להתפרסם במסגרת העלון התקופתי של העמותה, המביא את סיפוריהם של התורמים והמושתלים. לבסוף נדחתה הוצאתו לאור, בעקבות מחלתו של הבר.

"התלבטנו האם זה הזמן המתאים להוציאו לאור כאשר רבים מבני עמנו מכל מקומות מושבותיהם נתונים בצרה, ספונים מפני המגפה, ובפרט שעתה נעצרו כל השתלות הכליה בארץ", כתב הרב.

"אך במחשבה שנייה, חשבנו כי היא הנותנת: דווקא עתה נודעת חשיבות עליונה להתחזק מהידיעה עד כמה עם נפלא אנחנו, עם של ערבות הדדית ונכונות הקרבה למען הזולת", כתב באיגרת הגנוזה, שמקבלת עתה משמעות נוספת.

בני משפחתו וידידיו של הבר קוראים לציבור להתפלל לרפואת הרב אברהם ישעיהו בן הדסה.

במד"א קוראים לציבור החולים שהחלימו לבא ולתרום מנות דם, סמנכ"לית שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער, אמרה כי היא נרגשת מכך שדווקא בזכות הרב גברה המודעות לתרומה. והיא ציינה כי קיים צורך במנות נוספות וכי מדובר בהליך פשוט מאוד. חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם מוזמנים לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101, או במייל hadarm@mda.org.il.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום