החזרת מערכת החינוך: במשרד הבריאות ממתינים לתוצאות מחקר בנוגע להידבקות ילדים

אחד הנושאים הבוערים במשבר הקורונה הוא השבתת מערכת החינוך שמובילה לשרשרת של בעיות במשק. גורמים במערכת החינוך מספרים, במשרד הבריאות מחכים לתוצאות מחקר בנוגע להידבקות ילדים כדי להחליט בנוגע להחזרת מערכת החינוך לפעילות

חדשות בארץ 27.4.2020 | 13:44

כיתה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר שהדיון בנושא החזרת מערכת החינוך לפעילות נדחה שוב ושוב, בשעה זו עורך ראש הממשלה נתניהו דיון בנושא חזרה חלקית של מערכת החינוך לפעילות.

גורמים מקצועיים שלוקחים חלק בדיונים טוענים כי "במשרד הבריאות לוחצים לא לקבל החלטה היום, כי המערכת צריכה זמן להיערך לחזרה ללימודים". ע"פ גורמים במערכת החינוך במשרד הבריאות מבקשים לחכות לתוצאות מחקר של מכון גרטנר על הידבקות ילדים שאמור להגיע ביום חמישי, כך בדיווח בוואלה.

משרדי החינוך והאוצר הכינו מתווה לחזרה לפעילות של מערכת החינוך ותאריך יעד ליום ראשון הקרוב, שבו הגנים והכיתות הנמוכות יחזרו ללימודים בקבוצות קטנות, כשהלימודים מתקיימים בימים שונים לסירוגין.

המתווה שבו ידונו השרים כולל פיצול של הכיתות לשתי קבוצות אורגניות עם צוותים אורגניים, לצד למידה לסירוגין שלא בהכרח תכלול את כל ימות השבוע.

על פי המתווה, הראשונים שיחזרו לשגרה הם הגנים וכיתות א'-ג', שיחולקו לקבוצות אורגניות של 15 ילדים בממוצע, וילמדו פיזית בבית הספר בימים ראשון עד חמישי.

עוד על פי המתווה, ההפסקות יתקיימו בשעות שונות, כדי להימנע מחשיפה נוספת ומפגשים בחצרות. .כמו כן, גם גני ילדים יחולקו לשתי קבוצות אורגניות, כשבכל קבוצה יהיו 15 ילדים בממוצע. כל קבוצה תלמד מהגן חצי מהשבוע, וביתר הימים הלמידה תהיה מרחוק.

במקביל לקראת הדיון שלחו ראשי המעסיקים במשק ויו"ר הנהגת ההורים הארצית מכתב לראש הממשלה בבקשה להחזיר את מערכת החינוך לפעילות מלאה מיד לאחר יום העצמאות: "למעסיקים אין יכולת להפעיל את המשק כשהילדים לא בבתי הספר", נכתב במכתב.

במכתב לראש הממשלה כתבו נציגי ההורים והמעסיקים: "השארת תלמידי הכיתות הנמוכות והגנים בבתיהם, מביאה לנזק כלכלי משוער של 450 מיליון שקלים ליום למשק. ללא פתיחת מערכת החינוך באופן שוטף, המשבר הכלכלי רק יחמיר ואיתו גם היקף המובטלים. פתיחת העסקים לא מתאפשרת כאשר חלק גדול מכוח העבודה לא מסוגל לצאת מהבית".

עוד כתבו "המעסיקים וההורים טוענים כי פתיחת הלימודים באופן חלקי כמתוכנן תאלץ בהכרח הורים להישאר בבית לשמור על ילדיהם ולהמשיך לקבל דמי חל"ת. על כן הם דורשים את פתיחת הלימודים באופן מלא ומידי: "לפתוח את מערכת החינוך מיד לאחר יום העצמאות באופן מלא במתכונת חירום בגילאי גן ועד כיתות ג' ולאפשר לתלמידי התיכון בכתות י"א-י"ב להיערך כראוי לבחינות הבגרות. הכול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנו קוראים לעצור את דימום המשק הנגרם כתוצאה מההשבתה הזו".

"יש לפעול בצורה חכמה וניתן לנקוט בצעדי זהירות ולפצל כיתות באמצעות מתנ"סים, אשכולות פיס", כתבו. "מדינת ישראל מתמודדת עם אחד המשברים הכלכליים החמורים ביותר במאה השנים האחרונות. משבר זה מחייב את כלל הגופים לפעול יחד ולמצוא פתרונות יצירתיים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום