הממשלה אישרה: המתווה להחזרת הפעילות של מערכת החינוך

בדיון מיוחד שמקיים ראש הממשלה נתניהו בנוגע להחזרת מערכת החינוך לפעילות ובהשתתפותם של שרי החינוך, האוצר והפנים וכן מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, אושר המתווה שהציע שר החינוך פרץ לחזרה של מערכת החינוך לפעילות • הגנים וכיתות א'-ג' ישובו ביום ראשון

חדשות בארץ 27.4.2020 | 16:44

pixabay

חוזרים לשגרה: בדיון כעת (שני) שמקיים ראש הממשלה נתניהו על החזרת מערכת החינוך לפעילות בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שר החינוך רפי פרץ, שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון, אושר המתווה של שר החינוך פרץ לחזרה של מערכת החינוך לפעילות, אך עם הסתייגות שביום שישי תהיה הערכת מצב בנוגע לנתוני ההדבקה באופן סופי. ‎

על פי המתווה שאושר על ידי שר החינוך פרץ, גני הילדים וכיתות א'-ג' ישובו ללימודים החל מיום ראשון הקרוב. הראשונים שיחזרו לשגרה הם תלמידי הגנים וכיתות א'-ג', שיחולקו לקבוצות אורגניות של 15 ילדים בממוצע, וילמדו בבית הספר בימים ראשון עד חמישי. ההפסקות יתקיימו בשעות שונות, כדי להימנע מחשיפה נוספת ומפגשים בחצרות. גם המשפחתונים וגני ילדים יחולקו לשתי קבוצות אורגניות - כל קבוצה תלמד חצי מהשבוע מהגן, וביתר הימים הלמידה תהיה מרחוק.

תלמידי כיתות ד' עד ו' ימשיכו בלמידה מרחוק בימים ראשון עד חמישי, כמו גם תלמידי חטיבת הביניים וכיתות י'. מנגד, כיתות י"א וי"ב ימשיכו במתכונת הבגרויות, ומרתוני ההכנה לבגרות ייערכו בקבוצות של עד עשרה תלמידים, כשעדיפות תינתן לנוער בסיכון, עולים ותלמידי החינוך המיוחד..

על פי החלטת הממשלה, גם מעונות הגן יוחזרו לפעילות. צוות השרים אישר לפני זמן קצר גם את מודל ההפעלה שהציע השר אופיר אקוניס לחזרת מסגרות הגיל הרך לפעילות ביום ראשון. על פי המודל, החזרת הפעלת מעונות היום לגילאי 0-3 תהיה זהה לגני הילדים (גילאי 3-6) ומספר הילדים בכל כיתה, לא יעלה על 15 ילדים, 60% מפעילות בשגרה. כל מסגרות הפעוטות בגילים 0-3 יוכלו לפעול בהתאם למגבלות משרד הבריאות ובכפוף להערכת המצב שתתקיים בסוף השבוע.

במידה ומספר הילדים בכיתה מסוימת יחרוג ממגבלה זו, יש לפצל אותם ל-2 קבוצות ולבצע רוטציה ביניהן (יומית או שבועית) בהתאם למגבלות שקבע משרד הבריאות ובכפוף לנתונים שיוצגו לצוות השרים ביום חמישי הקרוב.

לדיון, שנדחה להיום על רקע התנגדות אנשי משרד הבריאות למתווה שגיבש שמשרד החינוך, הוזמנו שרי החינוך, הבריאות, הרווחה, ביטחון הפנים, הפנים, האוצר, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב. שר הביטחון נפתלי בנט לא הוזמן, וכשנשאל על כך, השיב: "תשאלו את ראש הממשלה".

המטה לביטחון לאומי סקר בפני הממשלה כיצד מדינות שונות פתחו את מערכת החינוך, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו היה סקפטי לגבי פתיחת שנת הלימודים, והביע חשש שהדבר יוביל לגידול בהדבקה באוכלוסייה.

המל"ל הציע בדיון לבצע חזרה מדורגת של מערכת החינוך לפי מצב התחלואה ביישובים, כלומר שבאזורים "אדומים" הלימודים יחזרו באופן איטי יותר, אך אנשי משרד הבריאות הציעו להמתין ליום חמישי, אז צפוי מכון גרטנר לפרסם את מחקרו על סיכויי ההדבקה בקרב ילדים.

שר האוצר משה כחלון אמר בדיון: "צריך להוציא את כל המשק בזהירות ובצורה מדורגת בהתאם לתו סגול. לתת לאנשים אופק כדי שבעלי עסקים ידעו להתארגן על עצמם. הממשלה קיבלה קרדיט מהציבור ואני חושש שהקרדיט ילך וייגמר. מבקש שההחלטה תתקבל היום".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום