נתניהו: לבחון את אופן חיוב ימי הבידוד של הרופאים

בעקבות טענות של רופאים על כך שבעקבות עבודתם הם נאלצים לבלות ימים רבים בבידוד ולצורך כך הם משתמשים בימים המחלה שלהם ומפסידים שכר, ראש הממשלה הורה לבחון את אופן החיוב של ימי הבידוד הנדרשים מרופאים

חדשות בארץ 27.4.2020 | 17:20

נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות פניית הרופאים לנתניהו על כך שימי הבידוד הם על חשבון ימי המחלה שלהם, נתניהו הנחה הבוקר (שני) את מנכ"ל משרד ראש הממשלה לבחון את אופן החיוב של ימי הבידוד הנדרשים מרופאים שנחשפו לחולי קורונה. יותר מ-300 מנהלי מחלקות בבתי חולים בישראל פנו לנתניהו. מנהלי מחלקות טענו שהשיטה הנוכחית, לפיה ימי הבידוד של הרופאים באים על חשבון ימי המחלה האישיים שלהם, מביאה לפגיעה קשה במשכורותיהם. כך פורסם בערוץ 12.

שאול מרידור, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, אמר כבר לפני שבוע וחצי לערוץ 12 בהתייחס לסוגיית בידוד הצוותים הרפואיים: "לדעתי הדבר הזה נפתר, אני די משוכנע. זה דובר בין הממונה על השכר להסתדרות הרפואית ולדעתי הוא נפתר". עם זאת רק הבוקר ניתנה ההנחיה במשרד ראש הממשלה לבחון את הנושא.

הרופאים טוענים כי הם נדרשים להיות רבות בבידוד מתוקף עבודתם שהם חשופים רבות לחולים ובעקבות כך טוענים מנהלי המחלקות שרופאים שנשלחים לבידוד בביתם לאחר שנחשפו לנגיף קורונה במהלך עבודתם, נפגעים מכך.

ימי הבידוד הללו, כפי שדיווחנו בעבר, נגרעים מימי המחלה של הרופאים. על פי המכתב של מנהלי המחלקות לראש הממשלה הדבר גורם לעתים לאובדן של 60% מהכנסתם. רופאים רבים טוענים שמדובר בשערורייה. "כמו לבקש מחיילים שנפצעו בשדה הקרב לממן את הטיפול הרפואי שלהם", כלשונם.

במכתב ששלחו מנהלי המחלקות לראש הממשלה נכתב: "פעם אחר פעם נאלצים אנשינו לצאת לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות. אבל שם בבידוד הם מרגישים לבד. ימי הבידוד מנוכים מימי מחלתם, השתכרותם נפגעת לעתים ביותר מ-60%, ומצפים שישלימו עם אובדן ההכנסה של משפחותיהם, כשהם בסך הכל הונחו לצאת לבידוד מאחר שמילאו את תפקידם - לטפל בחולי קורונה".

"אנחנו רוצים להתרכז בקרב חיינו – מיגור המגפה", המשיכו הרופאים. "אסור שתשומת ליבנו תוסט מהקרב, ונדאג למובן מאליו - מחויבות המדינה כלפינו בזמן שאנו ממלאים את תפקידנו. המענה צריך להינתן מיד, כדי שנכנס ללא חשש או דאגות לקרב לכשיתעצם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום