בצל נגיף הקורונה: הפלסטינים מציינים את יום הנכבה

היום מציינים ברשות הפלסטינית את יום הנכבה המסורתי שנופל ביום שישי של חודש הרמאדן. בנוסף, הרשות הפלסטינית עדיין תחת מגבלות קורונה קפדניות בניגוד לישראל שהחלה לחזור לשגרה

חרבות ברזל 15.5.2020 | 10:16

אילוסטרציה צילום: Ruben Salvadori / Flash90

היום, (שישי), הפלסטינים מציינים את יום הנכבה, אך השנה מדובר בקונפליקט עבור הפלסטינים. מצד אחד מדובר ביום שישי של חודש הרמאדן ומצד שני, הרשות הפלסטינית נמצאת עדיין תחת מגבלות קורונה - בשונה ממדינת ישראל שהחלה לחזור לשגרה.

כזכור, לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסי שנשמר מאז הבחירות אשתקד, השבוע ראינו עליית מדרגה עם רציחתו של החייל עמית בן יגאל הי"ד ופיגוע הדריסה שהתרחש אתמול בהר חברון. כמו, כן במהלך עימותים בין מחבלים לכוחות צה"ל חוסל מחבל בן 14. הצטברות האירועים האחרונים, נותנים נקודת פתיחה טובה לגורמי הטרור המחפשים לשלהב את ההמון המוסת.

הפלסטינים החלו את מסורת יום הנכבה בסוף שנות ה -90 בתאריך ה - 15 למאי כמענה לתאריך הכרזת המדינה ב - 14 למאי ואילו ערביי ישראל מציינים את יום הנכבה  בתאריך ה - 14 למאי. אולם השנה יום הנכבה יוצא בתוך חודש הרמאדן ומדובר בקרקע פוריה עבור מטיפים אסלאמיים קיצוניים לשלהב את ההמון המוסת, ולכן בצה"ל ובשב"כ לא לוקחים סיכון. 

בשנים האחרונות, יום הנכבה, הפך ליום אלים במיוחד שבו מנסים גורמי טרור להוציא פיגועים לפועל תוך עידוד הצעירים לצאת ולהתעמת עם כוחות צה"ל ואף להוציא יותר פיגועים בדוגמת זריקות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבים של נהגים יהודים.

צה"ל והשב"כ תגברו כוחות ונמצאים בכוננות גבוהה יותר, ומוכנים לכל תרחיש, גורמים בצבא מעריכים כי השנה ישמר שקט יחסי ביום זה בעקבות הקורונה, ותנאי הריחוק החברתי הנוקשים יותר ברשות הפלסטינית, וכן בגלל תנאי השרב שיפתחו היום במיוחד שמדובר ביום צום הרמאדן, מה שעלול להשפיע להשפיע על הפלסטינים להישאר מסוגרים בבתים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, צפוי לערוך אירוע מצומצם בהתייחס לקרנבלים והתהלוכות שהוציאה הרשות הפלסטינית בשנים האחרונות וינאם בשידור חי לפלסטינים. כמו כן, בגלל נגיף הקורונה, יתקיימו טקסים ואירועים מצומצמים יותר משנים עברו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום