דיווח: האיראנים ניסו לחבל בייצור חיסון לקורונה

מתקפת סייבר בוצעה כנגד מכוני המחקר הישראלים שעוסקים בניסיון ובמאמץ להשיג את התרופה וגם את החיסון נגד נגיף הקורונה, כך דווח הערב ב'ערוץ 12' | לא המדובר בניסיון לשאוב מידע, אלא לתקוף ולחבל | לא הוסב נזק למכוני המחקר הללו

בריאות 25.5.2020 | 21:25

מחשבים בצה"ל. אילוסטרציה צילום: אתר צה"ל

במהלך השבועות האחרונים נרשמו ניסיונות לחבל ביכולת שמפתחת ישראל לייצר חיסון לקורונה. כך מדווח הכתב הצבאי של חדשות 12, ניר דבורי.

על פי דיווחו, מדובר במתקפת סייבר שבוצעה כנגד מכוני המחקר הישראלים שעוסקים בניסיון ובמאמץ להשיג את התרופה וגם את החיסון נגד נגיף הקורונה. עם זאת, אין המדובר בניסיון לשאוב מידע, אלא לתקוף ולחבל. יש להדגיש כי לא הוסב נזק למכוני המחקר הללו.

עפ"י פרסומים זרים בשבועות האחרונים מנהלת ישראל מלחמת סייבר מול איראן. ההערכה בישראל היא כי מי שעומד מאחורי התקיפה הזו היא איראן וכי בהחלט ייתכן שזה עוד מהלך בתוך הסאגה הרחבה הזו בתוך שתי היריבות.

כזכור, כחלק ממתקפת סייבר רחבת היקף מצד גורמים אנטי ישראלים שנערכה לפני ארבעה ימים, נפרצו שרתי חברת upress ובמאות אתרים הושתלו סרטונים אנטי ישראליים.

בין האתרים שנפרצו: אתר ארגון 'יד לאחים', אתר ארגון 'הצלה', אתר רשת האופנה "בנים", עשרות אתרים של בתי חב"ד, ועוד אתרי חדשות ישראליים שנפרצו על ידי אקרים איראניים. כך על פי הדיווחים. 

גם האתר של תנועת 'נאמני תורה' נפרץ כשאנשים רבים ניסו להיכנס לאתר התנועה וקיבלו הודעה המבקשת מהם להפעיל את המצלמה עם כיתוב "הספירה לאחור להרס ישראל התחילה מזמן". האתרים, שכנראה הותקפו בידי האקרים ממדינות ערב, עם חשד סביר כי איראן עומדת מאחורי המתקפה. בשיחה שקיימנו עם יוסי מור יוסף, מנהל פלטפורמת "חב"ד שעל אתר" ויועץ פתרונות web, שמפעילה את רשת האתרים של בתי חב"ד שהותקפו, הוא אישר את הדברים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום