"לא נשכח ולא נסלח למי שמכניס את החרדים לגטאות"

הסגר על אלעד ועל חלקים בטבריה ובאשדוד: חבר הכנסת ישראל אייכלר משגר מסר חריף למקבלי ההחלטות - "זהו מסר של הסתה הגורמת לאנטישמיות בקרב הציבור המפוחד מהקורונה ברחבי הארץ"

חרדים 28.6.2020 | 00:16

אייכלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת ישראל אייכלר זועם על הטלת הסגר על העיר אלעד ועל שכונות בעיר טבריה, וכן על ההגבלות שהוטלו דווקא על השכונות החרדיות בעיר אשדוד ומשגר איום כנגד הגורמים המקצועיים והדרג הפוליטי, שלטענתו תוחמים את החרדים לגטאות בצורה מכוונת.

"הגבלת השכונות החרדיות והחינוך החרדי בלבד בעיר אשדוד, וכן סגירת העיר אלעד ושכונות החרדים בטבריה כגטאות, מוכיחות מעל לכל ספק את מה שחשדנו כל הזמן: "ההגנה הסלקטיבית" מפני הקורונה של החרדים, היא הכתמה גזענית כאילו הם מפיצי המחלות והזיהומים. זהו מסר של הסתה הגורמת לאנטישמיות בקרב הציבור המפוחד מהקורונה ברחבי הארץ", כך אמר הערב (מוצ"ש) חבר הכנסת אייכלר.

לטענתו, "אין כאן שום חשיבה אמיתית וכנה כיצד למנוע את התפשטות הקורונה, אלא התפרצות נגיף השנאה הישנה נגד האוכלוסייה החרדית, שמצאה לה מחלה לפרוץ כמגיפה.ף. הוא ציין כי, "למיעוטים אחרים יש הגנה של בג"ץ שעומד לצדם של טרוריסטים ובני משפחותיהם".

אייכלר הוסיף, "לחרדים אין הגנה משפטית. לשווא ציפו להגנה על אלעד בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד האפליה והעוול בסגר על העיר. התוצאה הייתה צפויה לחלוטין. לחרדים אין זכויות אדם בסיסיות במשטר הבג"צ העויין אותם".

אייכלר משגר איום ברור ודורש, "במצב כזה על המפלגות החרדיות להודיע פה אחד: יש להסיר מיד את הסגרים ו"ההגנה הסלקטיבית" במלחמה נגד הקורונה. לא נשכח ולא נסלח, למי שייתן יד למעל הזה. מי שתוחם רק את מגורי החרדים בגטאות סגורים, מציג בפני ההמון את ה"נגיף החרדי" כסכנה לאומית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום