שר הבריאות: ביום שנגיע ל-2,000 חולים - נחזיר את הסגר המלא

על רקע הזינוק הדרמטי בתחלואה שר הבריאות יולי אדלשטיין: "2,000 חולים זה הקו האדום שלי" • מומחים: "עניין של ימים ספורים"

בריאות 10.7.2020 | 11:15

שר הבריאות אדלשטיין צילום: פלאש 90

הזינוק הדרמטי בשיעור התחלואה: לאחר שרה"מ נתניהו הזהיר, בימים שאחרי שקיעת 'הגל הראשון', כי "ביום שנגיע ל-200 חולים נתחיל לצמצם את החזרה לשגרה", הצהרה שכידוע לא מומשה כשאת התוצאות אנו רואים בשטח, היום נודע כי לשר הבריאות ישנו קו אדום משלו. עם זאת, מומחים מזהירים שאנו קרובים גם לקו הזה.

לפי דיווח שמתפרסם היום (שישי) ב'ידיעות', אמש אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין בשיחות סגורות עם הצוות שלו כי, "הקו האדום שלי זה 2,000 חולים ביום". לדבריו, "אם חלילה נגיע לשם אני הולך על סגר כללי בכל הארץ".

השר הבהיר כי אכן נמנע לאורך כל הדרך, מאז כניסתו לתפקיד, מהטלת סגרים מקומיים ובוודאי מהטלת סגר מלא, אך נראה שגם במשרד הפנימו שההתנהלות הזו גרמה לאבדן השליטה כפי שאנו רואים היום. כרגע, אם ישראל לא תתעשת, היא עלולה להגיע לפי כל התחזיות למצב שבו מצאו את עצמן מדינות אירופה במהלך הגל הראשון, במאי ובאפריל. מסיבה זו נראה שאנו קרובים להגיע למצב של סגר מלא על כל הארץ, כפי שחווינו במהלך הפסח.

מנכ״ל המשרד, חזי לוי, צוטט אף הוא בשיחות הסגורות כשהוא אומר, "הסגר בכל הארץ מונח כל הזמן על השולחן, אנחנו מנסים לא להגיע לשם". ואכן, מומחים טוענים כי ההגעה ל'קו האדום' החדש היא עניין של ימים ספורים.

"אנו רואים כבר עכשיו את העליה האקספוננציאלית שעולה בקו ישר כלפי מעלה", אמרו, והזכירו כי "בשבוע שעבר העלייה הייתה בקצב של כמה מאות חולים ביום, ואתמול כבר עמדנו על קצב הכפלה של 1,300 חולים ביום. אם לא יינקטו צעדים דרסטיים כבר היום ומחר", הזהירו, "נמצא את עצמנו בוודאות עם יותר מ-2,000 חולים כבר בשבוע הבא".

המשמעות, איפוא, היא שבשבוע הבא - אם לא יהיה שינוי - אנו צפויים להיכנס שוב לסגר, והפעם סגר מלא. אפשר להעריך, אם כן, שאת ימי ההחופשה (שרחוקים מאד מלהיראות חופש) אנו עומדים להעביר עם משפחותינו הגרעיניות בלבד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום