הלם בגור: החסיד רבי אברהם מרדכי סנקביץ ז"ל

בחסידות גור קיבלו הבוקר בהלם את הבשורה המעציבה על פטירתו של הרב החסיד רבי אברהם מרדכי סנקביץ ז"ל מגדולי החסידים בגור, עסקן ציבור שפעל רבות לשם שמים והיה קשור בלב ונפש לאדמו"ר מגור שליט"א 

ברוך דיין האמת 19.7.2020 | 08:43

רבי אברהם מרדכי סנקביץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים הלך לעולמו הרב החסיד רבי אברהם מרדכי סנקביץ ז"ל מחשובי חסידי גור בבני ברק ודמות דומיננטית בחסידות נפטר הבוקר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 66 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בתל אביו לאביו הרה"ח רבי דוד אהרן סנקביץ ז"ל שהיה משמש אצל האדמו"ר ה'אמרי אמת' מגור זצ"ל נכדו של הגאון רבי יעקב העניך סנקביץ זצ"ל ראש ישיבת 'שפת אמת' וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. 

בבחרותו למד במוסדות חסידות גור והיה דבוק ברבותיו לבית גור ובפרט נקשר לאדמו"ר מגור שליט"א אליו היה מתלווה בכל מקום. 

מקום מיוחד היה לו ב'מזרח' של בית המדרש הגדול של חסידות גור בירושלים, בתקופת מגוריו של האדמו"ר מגור בבני ברק היה מלווה את הרבי לכל מקום ובפרט בימי ראש חודש כשהרבי היה מתפלל בכל ראש חודש בשטיבל אחר רבי אברהם מרדכי היה ניצב משעות המקודמות ליד ביתו ומלווה אותו לתפילה בכדי לזכות להתפלל עם הרבי. 

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים' ר' אברהם מרדכי היה חסיד נלהב בכל רמ"ח אבריו, את השבתות הקדיש ללימוד תורה במשך שעות, היו שבתות שלא ישן בכלל, היה מכניס אורחים גדול, תמיד היה עוזר לכל אחד לכל אחד שביקש טובה והיה דואג במיוחד לאלמנות ויתומים. הוא לא ידע להגיד לא לכל אדם שביקש טובה.  

בחצי יובל האחרון עסק רבות בנושא שמירת מעמד בני הישיבות ופעל בכל המישורים, היה מקורב לראשי אכ"א וצה"ל ופעל רבות לסייע לידי בחורים ובני הישיבות שקיבלו צווי גיוס ופעל לשחרורם..  

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים ונכדים. בין בניו משה סנקביץ עוזרו של ח"כ אליהו חסיד מיהדות התורה. 

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום